Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ECChatare
Har börjat få problem med ABS-systemet i 855 GLT -97. Bl.a. påvekan på ABS av kopplingen, se separat tråd. Senaste trassel uppstod när jag skulle justera hadbromsen inför besiktnig. Fick till handbromsen perfekt och har även perfekta bromsvärden fram och bak för färdbroms. Men under bromsmekandet måste jag ha kommit åt kablage, sensorkontakter eller annat för ABS-lampan har börjat lysa och systemet har stängt ned (bra bromsar men ingen ABS). Tänkte därför ge ABS-systemet en översyn från grunden och fixa uppkomna fel (right så pettsson? :D ). Iaf, har en snikscanner från Biltema http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000031400/ men har nu upptäckt att den inte visar felkoder för ABS-systemet. Så vad göra? Köpa ny scanner och i så fall vilken? Eller har någon tips om vilka par av stift i den 16-poliga ODB konakten (framför växelspaken, ej i motorrummet) som svarar mot ABS-systemet? Och kan man läsa felkoder från rätt kontaktpar i dena mha snik-scanner i form av 2 sladdar+lysdiod och motstånd (registrera blinkningar och översätta till felkod)? Gjort så i andra bilar från -90 talet. Tacksam för tips. MVH / L-G
Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]

Dimljus v70 97

Du vill använda dimljus som DRL i ställe[…]

Vibration på höger sida

När jag åkte med utsliten ytterknut fic[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]