Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S6024t
du får köpa ett nytt hjullager inkl,navet,ABS givaren läser av mot lagret,,men tycker att det är konstigt att verkstaden skulle lyckats att ha sönder det,är ju inga lösa lager,på dom bilar som har lösa lager måste man kolla vilken "sida" som ska vara ut eller in.. .spec verktyg för demo och mont åtgår på din bil,,är bilden från din bil? Plastringen får du nog köpa på Volvo,,,hm såg nu att tråden var gammal,felet kan ju vara fixat
av dots
Det är min bil. Jag har tuffat på utan ABS och farthållare. Jag köpte lagret på Skruvat. På första bilden ser man ner i hålet där givaren sitter. Den kikar på plastringen.

Min oro ligger i om hjullagret flyttat sig lite så det är därför givaren slutade känna ringen efter kanske 100 mil. Jag kollar med Volvo om plastringen...
av oldtimersmc
Vilket skräp! utvecklingen verkar inte gå framåt direkt
av dots
Uppdatering: Tätringen var nog magnetisk eftersom jag kunde få givaren att reagera när jag drog den emot den, men det är inte den som givaren läser. Istället så läser givaren tätringen i hjullagret.
Mitt problem är att den inte längre snurrar med. Synd att byta ett i övrigt okej hjullager. Kan man limma tro?
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]