- fre 29 maj 2015, 22:04
Borttaget på grund av brott mot forumreglerna. Tänk på tonen. //mod
Moderator: Moderatorer
MartinS skrev:ER, jag köpte mig en Opel Astra GSi från 92 i höstas, ett avstannat ombyggnadsprojekt. Då hade den stått avställd i 10 år i en lada. Borde den ha straffbeskattats till skrot, eller var det bättre att jag fick ta mig an den? Nu är den i ordning och är besiktigad och skattad.Hur mycket får du för din Astra om du skulle sälja den? Inte många kronor då den på inget sätt är unik eller tillfört något till bilvärden då det är en bruks/slit och släng bil, ev. nån 18-åring/nostalgisk äldre herre betalar överpris pga GSi märkningen. Vore det en av få tillverkade Opel Lotus Omega är det nåt värd att bevaras och har faktiskt värde för fler utöver ägaren och fåtalet övriga.
Vem bestämmer att en Mustang är en entusiastbil och att en Opel Astra inte kan va det?
Men visst, man skulle ju kunna tänka sig att registerhållningsavgiften var på några hundra istället för några tior. Man skulle kunna dra ner skatten i ungefär samma storleksordning så påverkar det inte bilar i trafik. Men 10kkr är ju lite att ta i.
ER skrev:Genom att låta det vara dyrare att ställa av på egen tomt/lada än att betala vad skrotning kostar så gör man alla en tjänst,Jag har en Supra mkIV TT som är i original/nyskick, nu hinner jag inte köra med den i sommar för jag renoverar huset. så de skulle alltså vara en tjänst för mig att tvinga mig att skrota den. :-(O) :-(O) :-(O) :-(O) :-(O) :-(O) :-(O) :-(O) :-(O) :-(O)