Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ef98dpa
permikael skrev:
Rillee skrev:4 veckor till leverans, vart bor du?
Göteborg :)
Men enligt avtal kan jag enbart hämta ut bilen de två första veckorna varje månad.
Så om dom är snabba och allt klaffar borde jag kunna få bilen v24, tror V27 har stått just för att vara på den säkra sidan.
Är inget spec som ÅF skall göra, bara jag får bilen innan v28 är jag nöjd :)
Grattis! Bor du i Gbg så kan man ju tycka att du borde kunna ha bilen om en vecka, men annars får du väl gå och titta på den då och då innan du hämtar ut den v27.

Jag hoppas de kan snickra ihop min de närmaste dagarna också så finns det hopp om v24...Jag fyller år 12/6, det skulle vara en fin present att få hämta bilen då.
av permikael
Pratade med ÅF nu, i deras system stod det att bilen var definitivt planerad, antagligen var Min volvo snabbare att uppdatera så dom visste inte, men om bilen var klar, borde jag kunna få den redan denna månaden :lol:
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Äntligen, Din Volvo är byggd och påväg att leveras från Torslanda!

Beräknad leverans om 2 veckor, vecka 25 men min Åf trodde på leverans i mitten av v 24 :D Helgen är räddad, visste inte att det vat farsdag nu redan på söndag ;)
av Jens040
Igår kväll hade jag 16 veckor till leverans, döm om min förvåning när jag loggar in nu på morgonen och får besked om 6 veckor till leverans. Turbofart i Gentfabriken.. :D
av Wibbe1974
Jens040 skrev:Igår kväll hade jag 16 veckor till leverans, döm om min förvåning när jag loggar in nu på morgonen och får besked om 6 veckor till leverans. Turbofart i Gentfabriken.. :D
Hmm, min har det inte hänt någonting på. Fortfarande 7veckor kvar och 2500 före...
av Jens040
Wibbe1974 skrev:
Jens040 skrev:Igår kväll hade jag 16 veckor till leverans, döm om min förvåning när jag loggar in nu på morgonen och får besked om 6 veckor till leverans. Turbofart i Gentfabriken.. :D
Hmm, min har det inte hänt någonting på. Fortfarande 7veckor kvar och 2500 före...
Jag är fortfarande skeptisk, men samtidigt försiktigt optimistisk. 10 veckors leveranstid "försvann" på en natt..tack för det!
Möjligt att nåt liknande händer med din bil, trots att vi inte har beställt samma modell. Tummar hålls!
av permikael
Volvordesign89 skrev:Äntligen, Din Volvo är byggd och påväg att leveras från Torslanda!

Beräknad leverans om 2 veckor, vecka 25 men min Åf trodde på leverans i mitten av v 24 :D Helgen är räddad, visste inte att det vat farsdag nu redan på söndag ;)

Va kul!
Då borde ju inte min dröja 4veckor.
Skall ringa ÅF idag igen :)
Användarvisningsbild
av spaceuser
I eftermiddags låg jag på könummer 1237, och nyss så ändrades bilden och könumret var borttaget och det stod som på bilden nedan,
leveransstatus150529.png
leveransstatus150529.png (28.53 KiB) Visad 2478 gånger
Nu är det bara att hoppas att tiden är väl tilltagen och att det rullar på fortare än beräknat :)
av Sodekri
Jag har exakt samma besked som du spaceuser. Har också en XC60 med lev v28.
Enligt min handlare Nybergs i Jönköping kommer bilen till dem 24/6.
Användarvisningsbild
av spaceuser
Sodekri skrev:Jag har exakt samma besked som du spaceuser. Har också en XC60 med lev v28.
Enligt min handlare Nybergs i Jönköping kommer bilen till dem 24/6.
Intressant, för min ÅF har den 25/6 som preliminärt leveransdatum. Hoppas inte det blir försenat för det vore roligt att påbörja semestern redan helgen den 4/7 med nya bilen.
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 203
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]