- tor 28 maj 2015, 11:24
#977435
Efter ett rejält bränsleläckage har jag packat om pumpen med nya packningar i övre-,nedre lockat samt diverse o-ringar. Även bränslerören demonterades för att komma åt den stora o-ringen. Pumpremmen har ej varit demonterad. Innan ompackningen startade och gick bilen ok förutom läckaget. Det nedre huset har en tapp som ska träffa ett hjul med en nedsänkning i. Tappen och hjulet ser man ju att dom träffar rätt tills huset är 1-2cm ifrån, så det verkar ok. Hur får man bort all luft i systemet?
På översta banjokopplingen går det en vakuumslang till spridaren närmast pumpremmen. Sedan är det seriekopplat vidare till varje spridare. På sista spridaren mot kamremmen sitter det även en stoppnippel av gummi. Är det så enkelt att den ska bort ,och man sedan pumpar med en vakuumpump där tills bara bränsle kommer i slangen? Sedan skulle jag även kunna tänka mig att spridarrören ska luftas genom att släppa lite på ett par i taget, starta till så bränsle kommer ut, stänga och sedan samma sak på resten. Är det rätt metod?
På översta banjokopplingen går det en vakuumslang till spridaren närmast pumpremmen. Sedan är det seriekopplat vidare till varje spridare. På sista spridaren mot kamremmen sitter det även en stoppnippel av gummi. Är det så enkelt att den ska bort ,och man sedan pumpar med en vakuumpump där tills bara bränsle kommer i slangen? Sedan skulle jag även kunna tänka mig att spridarrören ska luftas genom att släppa lite på ett par i taget, starta till så bränsle kommer ut, stänga och sedan samma sak på resten. Är det rätt metod?