Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Lucif3r skrev:Vad händer om man kör utan det där adblue grejsimojset då(och va tusan är det till för?)?
När ad-blue går ner till noll så går inte Passaten att starta och det blir bärgare till verkstad.......
Senast redigerad av 1 V60D5AWDPolestar, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av svergie2
V60D5AWDPolestar skrev:
Lucif3r skrev:Vad händer om man kör utan det där adblue grejsimojset då(och va tusan är det till för?)?
När ad-blue går ner till noll så går inte Passaten och starta och det blir bärgare till verkstad.......
What D:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
V60D5AWDPolestar skrev:När ad-blue går ner till noll så går inte Passaten och starta och det blir bärgare till verkstad.......

Skämtar du? :shock:
Det låter ju inte klokt. Finns det någon mätare som visar nivån på det där grejset, eller är det typ bara en lampa/meddelande som säger typ "nu är det dåligt med adblue"?
Användarvisningsbild
av svergie2
Lucif3r skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:När ad-blue går ner till noll så går inte Passaten och starta och det blir bärgare till verkstad.......

Det låter ju inte klokt. Finns det någon mätare som visar nivån på det där grejset, eller är det typ bara en lampa/meddelande som säger typ "nu är det dåligt med adblue"?
Bara en lampa...
av V60D5AWDPolestar
Lucif3r skrev:

Den räknar ner från när det är 160 mil kvar att köra på ad-bluen. Men när mätaren räknat ner till 0 går det inte att starta.
av mikekop
V60D5AWDPolestar skrev:Första oljepåfyllning,

Efter 1275mil så fick jag idag ett meddelande om att det var dags att kolla oljan. Stickan var I princip
helt torr och en liter Castrol inhandlades på VAG á 245kr inkl moms....... Hela flaskan gick åt.
Det pratas om Adblue, men är det normalt att fylla en liter olja på en ny bil?
av semmelman
mikekop skrev:

Efter 1275mil så fick jag idag ett meddelande om att det var dags att kolla oljan. Stickan var I princip
helt torr och en liter Castrol inhandlades på VAG á 245kr inkl moms....... Hela flaskan gick åt.
Så var det på våran Passat. Trekvarts liter gick i alla fall om jag kommer ihåg rätt.
Användarvisningsbild
av crumpets
mikekop skrev:

Nej det är helt sinnessjukt på samtliga märken utom VW och Audi. De har hållit på sådär i över 10 år. 1l olja per 1000 mil är inget konstigt på VAG-bilar...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 28

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]