- lör 02 maj 2015, 17:00
#970550
Efter två månader så har 1200mil passerats. Finns inget särskilt att anmärka på bortsätt från
tendenser att det vill komma vibrationsljud från vänster A-stolpe och att bromsarna bak har börjat
"sjunga" igen vid backning. Dieselförbrukningen ligger runt ca 0,7l/mil och då har körningen mestadels
bestått av raskt motorvägstempo. Tycker att vägljudet är väl högt I motorvägsfart, men det får väl
tillskrivas 18"-arna.
Har blivit riktigt imponerad av hur raskt bilen accar och växlar från stillastående, klart rappare från start
än mina tidigare V60 D5-or. Men I acc från 100 och uppåt tycker jag att den känns klart klenare än D5:an
med Polestar.
Ställbara chassit imponerar mer och mer och det är stor skillnad mellan comfort- och sportläget, tycker inte
att jag upplevt samma skillnad med 4C.
tendenser att det vill komma vibrationsljud från vänster A-stolpe och att bromsarna bak har börjat
"sjunga" igen vid backning. Dieselförbrukningen ligger runt ca 0,7l/mil och då har körningen mestadels
bestått av raskt motorvägstempo. Tycker att vägljudet är väl högt I motorvägsfart, men det får väl
tillskrivas 18"-arna.
Har blivit riktigt imponerad av hur raskt bilen accar och växlar från stillastående, klart rappare från start
än mina tidigare V60 D5-or. Men I acc från 100 och uppåt tycker jag att den känns klart klenare än D5:an
med Polestar.
Ställbara chassit imponerar mer och mer och det är stor skillnad mellan comfort- och sportläget, tycker inte
att jag upplevt samma skillnad med 4C.
Kör Volvo V40 T4 AWD CC
Tidigare Volvos: V90 D4 AWD CC Polestar -18, Volvos:V60D5AWD-14, V60D5AWD-Polestar -11, V50 T5 AWD -05, V70D5 AWD -08, S60 AWD Aut -06, S60 AWD -03, S40 2.0 -96, 440GLT -89
Tidigare Volvos: V90 D4 AWD CC Polestar -18, Volvos:V60D5AWD-14, V60D5AWD-Polestar -11, V50 T5 AWD -05, V70D5 AWD -08, S60 AWD Aut -06, S60 AWD -03, S40 2.0 -96, 440GLT -89