NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
AnnaPancake skrev:Ah, kanske bara är ovanligt då. Eller om England bara köpte in Dieslar? :-P

Japp, ljust tyg i den jag provkört! Hade helst haft skinn men tänkte mest på fläckarna. Att det kan spricka låter ju inte så bra. (Visst är det bilen på bilden jag la in du kikar på? Inte den på länken?)
Behöver jag ha xenon-lampor? Och dimljus tror jag var standard på alla bilar?

Tja jag vet inte men det är dåligt i Sverige också med bensinare, är ju förmånligare att köra diesel här..

Har ljust tyg i min, men ska lämna in den på nått som hette klädsel impregnering skulle kosta ca 1000:- så skulle det vara lättare att få bort fläckarna om man Gud förbjude skulle spilla nått... Nä rätt vanligt men beror ju på storleken på den som kör och hur man kliver in i bilen samt om man har nått i fickorna, men ser den fin ut nu är det ju bara att vara försiktig..
Xenon ger grymt ljus men är dyrare och mer komplicerat, och somdu skrev skulle du ju inte pendla så halogen räcker nog gott åt dig. Ja var bilen på bild..

Ang bilen i länken så är den ju äldre men du har ju 220hk motorn som är riktigt sportig men inte så miljövänlig, vet inte hur dyrt det är med skatt och försäkring i England, hur stor skillnad det är mellan diesel och bensin samt hur mycket hästar den har, vet inte hur de räknar men kanske värt att kolla..
av AnnaPancake
Jag antog att det redan var impregnerat mot fläckar, men det kanske behöver förnyas efter ett tag i alla fall.
Haha, ja, inte vill man ha fläckar i sin fina bil! :-) Tyget ser perfekt ut nu (inte för att jag kollade överdrivet noga) så jag får som du äger bara ta det försiktigt så ska det nog gå bra.

Jag har nog bara en enda gång sett en bil med extraljus här, helt annan bilkultur i England. Det är nog som du säger att Halogen räcker. Annars går det säkert att byta senare.

Jag älskade min bensinslukande Jaguar med 3-litersmotor men känner som sagt att den jag testkörde var pigg nog och att jag nog hellre tar ut den oftare på långtur om det inte kostar en förmögenhet. Så 2.0-motor räcker. Om det nu inte är skillnad på hur samma storlek känns med bensin??
Användarvisningsbild
av svergie2
AnnaPancake skrev:Jag antog att det redan var impregnerat mot fläckar, men det kanske behöver förnyas efter ett tag i alla fall.
Haha, ja, inte vill man ha fläckar i sin fina bil! :-) Tyget ser perfekt ut nu (inte för att jag kollade överdrivet noga) så jag får som du äger bara ta det försiktigt så ska det nog gå bra.

Jag har nog bara en enda gång sett en bil med extraljus här, helt annan bilkultur i England. Det är nog som du säger att Halogen räcker. Annars går det säkert att byta senare.

Jag älskade min bensinslukande Jaguar med 3-litersmotor men känner som sagt att den jag testkörde var pigg nog och att jag nog hellre tar ut den oftare på långtur om det inte kostar en förmögenhet. Så 2.0-motor räcker. Om det nu inte är skillnad på hur samma storlek känns med bensin??
Diesel och bensin har lite olika karaktärer, du skulle provkört båda :) Den du länkade men som var lite långt borta är faceliftad (väldigt tidig dock), det ser du på bakljusen b.la. SE Lux är vad jag förstår en av dom högre eller högsta paketen och bilen var ju fin :)
av AnnaPancake
Jag googlar för fullt, hittar ingen bensinare med automat nyare än 2007 på nätet... Undrar om det verkligen finns här.
av AnnaPancake
Jag har fått följande svar i ett engelskt forum:

The T5 is the only petrol with auto gearbox for the S40 in europe.
Covers all years. 220/230hp with auto gearbox is definitely uneconomical (i drive my C30 with 11l/100km at the moment, add one liter for the auto gearbox) and i'm not sure you really want that wink emoticon Apart from that, i guess the T5 are pretty rare in UK, too..
av Kluster
AnnaPancake skrev:Blev nu tipsad om denna. Står inte att det är T5, men det är det alltså?

http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... 1/usedcars
Hm, det står 2,4i på bakluckan men enligt specen på sidan står det 220 bhp. I Sverige är det 170 hästar när det gäller 2,4i-beteckningen.
Användarvisningsbild
av P210
Har inte T5:an dubbla synliga utblås (och spoiler)? Förmodligen bara slarvigt vald spec på bilen... Ingen klistrar väl 2,4i emblem på en T5:a, möljligtvis tar bort emblemet helt ??:-/
Bild
av AnnaPancake
Ja, fråga inte mig, jag har bara frågor och inga svar... :-)

Det är så himla jobbigt att under tidspress pendla mellan "Jag tar den!" (dieseln) till "Nej, jag fortsätter leta". Jag "måste" välja en bil från denna lilla bilhandlare eftersom jag säljer tillbaka en bil (Mercedes) som jag haft problem med...
Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Jag får testa. Är det normalt att skiva[…]

Demontering kromlist

Är det någon som vet hur jag får […]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]