Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av miclim-6
Jag har en V70 2.4 T som börjat krångla lite.
Bilen rycker lite vid gaspådrag och jag har fått ett meddelande som säger:
"motorstyrning serv. erfordras".
Jag antar att detta kan bero på massor av saker, men är det någon som vet om detta är vanligt och vad det kan bero på?
av Nyberg
Att du bör lämna in den, fixar du problemet själv så är det inte säkert att "meddelandet" försvinner. Om du nu inte råkar veta koden för att göra så att meddelandet Försvinner? Vet du koden så fixar du det själv o sparar ett par slantar=)
av T5R
Hur kan man ta reda på villka koder man ska ha för att få meddelanden att försvinna?

Jag har SRS service erfodras i min hastighetsmätare.
Volvo vill ha 820Kr för att kolla det åt mej.
Vore fint om man kunde få koden så man kan släcka de meddelandet själv.
Hur trycker man in koden i bilen?
Använder man knapparna på telefonen som sitter bredvid min bilradio?
av Marbas
T5R skrev:Hur kan man ta reda på villka koder man ska ha för att få meddelanden att försvinna?

Jag har SRS service erfodras i min hastighetsmätare.
Volvo vill ha 820Kr för att kolla det åt mej.
Vore fint om man kunde få koden så man kan släcka de meddelandet själv.
Hur trycker man in koden i bilen?
Använder man knapparna på telefonen som sitter bredvid min bilradio?
1. Man släcker inte felkoder i bilen utan extern utrustning. Volvo har sådan, det finns även grejer för privat bruk att köpa (sök här på forumet).
2. Har du fel på Airbag systemet, och du är intresserad av att ha airbagfunktionen vid en eventuell krock, så åk in till Volvo och låt dem fixa det.
3. Är du säker på att det inte är fel på airbagsystemet (du har varit lika klantig som jag och kopplat bort kablage och sedan vridit nyckeln till läge 2) kan du ju be Volvoverkstaden att bara nolla koderna utan felsökning. Det kostade mig 20:- till kaffekassan.

MEN, airbagsystemet är inte något man leker med!
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]