Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ef98dpa
Inte för att strö salt i såren på någon, utan snarare för att ge hopp till den som misströstar, men min bil hoppade från ca 3.850 före vid lunch till "under konstruktion" nu under tidig kväll! Bilen är beställd 14/5.

Edit: leveransveckan ändrades samtidigt från v28 till v27.
Användarvisningsbild
av mikeman
Oj, det måste nästan vara rekord! Kul! Grattis önskar en som väntade 3 mån på sin kärra :)
av ef98dpa
permikael skrev:
ef98dpa skrev:
permikael skrev: Min bil är fortfarande under konstruktion.
Produktionsteget är fortfarande det första, alltså "Din Volvo börjar byggas".
Samt 5veckor till Leverans, trodde kön skulle hålla på ett tag till?
Aha, ok, det befäster väl det att man får ta informationen från Min Volvo med en liten nypa salt. Spontant tyckte jag dock att det låter rimligt/logiskt att man först har en köplats, sen går den till noll och bilen börjar byggas varpå dessa steg tar x tid var, innan leverans till slut sker.

TVå dygn tar det tydligen att bygga en bil så snart kanske du vet om du får en väldigt tidig leverans...
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=111880
Ja exakt, sist jag kollade hade jag runt 1800 i kö, för att sedan direkt gå ner till underkonstruktion.
Hade förväntat mig att kön skulle tugga ner till närmare noll, men jag bevakar sidan och ser vad som händer.
Gör ju absolut inget om man skulle få den lite tidigare :) :P
Har bilen kommit vidare?

Vad är normal tid för "under konstruktion"? tar det 50h att bygga en bil så bör det ju inte vara sååå länge iaf.
av permikael
Precis samma status som sist.
Den står fortfarande på steg 2, den har alltså inte börjat byggas i fabriken än.
Det går fort runt 1dag.

Hur har det gått för dig?
av ef98dpa
permikael skrev:Precis samma status som sist.
Den står fortfarande på steg 2, den har alltså inte börjat byggas i fabriken än.
Det går fort runt 1dag.

Inget nytt än, dvs steg 1 på produktion sedan igår eftermiddag, jag hoppas dock att den snickras ihop på 50-52 timmar(utan att tumma på kvaliteten såklart) :)
av permikael
ef98dpa skrev:
Det går fort runt 1dag.

Inget nytt än, dvs steg 1 på produktion sedan igår eftermiddag, jag hoppas dock att den snickras ihop på 50-52 timmar(utan att tumma på kvaliteten såklart) :)
Nu på morgonen fick jag se detta:
Din Bil är byggd.
och på väg att levereras från Torslanda

4 veckor till leverans
(beräknad v.27)

Härligt!
Användarvisningsbild
av Rillee
4 veckor till leverans, vart bor du?
av permikael
Rillee skrev:4 veckor till leverans, vart bor du?
Göteborg :)
Men enligt avtal kan jag enbart hämta ut bilen de två första veckorna varje månad.
Så om dom är snabba och allt klaffar borde jag kunna få bilen v24, tror V27 har stått just för att vara på den säkra sidan.
Är inget spec som ÅF skall göra, bara jag får bilen innan v28 är jag nöjd :)
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
permikael skrev:
ef98dpa skrev:
Det går fort runt 1dag.

Nu på morgonen fick jag se detta:
Din Bil är byggd.
och på väg att levereras från Torslanda

4 veckor till leverans
(beräknad v.27)

Härligt!
Oj, vad roligt! Man blir ju inte ett dugg avundsjuk... :shock:

Dock har ju våra bilar följt varandra rätt så väl vad håller kösiffra etc så min kanske också blir klar idag alt imorgon :D
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 203
Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]