Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Fick tag i en begangnad Hu 803 som stämde med årsmodellen till min bil och allting fungerade klockrent, radio, cd osv TILLS, jag skulle plocka ur en cd skiva och enheten vägrar spotta ur sig skivorna, plockar man isär den och petar till skivan ytterst lite så matar den ut skivan. Fick tag i ytterligare en 803a MEN då kunde den inte alls spela skivor och visade bara CDERROR!

Kan ju hålla på i all evighet att köpa begangnade enheter som håller ett tag, alt lämna till volvo och få en utbytesenhet, men hittade dessa

http://www.aliexpress.com/item/New-Mits ... 64908.html

Vad tror ni volvo tokar kan det fungera att köpa en helt ny och montera? CD växlaren är ju bara en växlare och har ju inget med CAN nätet att göra så borde väl bara vara att byta?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
ThunderAce skrev:Om du vill slippa felkod så behöver du mjukvara för CD växlare, annars är det bara plugga in och köra
Jag kanske utryckte mig dåligt, det är inte en extern cd växlare, det är den interna cdväxlaren som sitter innuti hu 803an..
Jaja, då är jag med, men den interna växlaren kan du väl inte köpa lös på Volvo, länkade växlaren gäller att det är samma nummer
som på din, annars kanske den inte pratar samma språk som stereon du har, det är ändå en viss komunikation även om den inte är CAN baserad

hade själv problem med att byta hela strereon så det gäller att alla nummer stämmer

Det är till och med skillnad på HU803 mellan olika hårdvarunummer fick jag reda på
Användarvisningsbild
av Mini_ice
ThunderAce skrev:Jaja, då är jag med, men den interna växlaren kan du väl inte köpa lös på Volvo, länkade växlaren gäller att det är samma nummer
som på din, annars kanske den inte pratar samma språk som stereon du har, det är ändå en viss komunikation även om den inte är CAN baserad

hade själv problem med att byta hela strereon så det gäller att alla nummer stämmer

Det är till och med skillnad på HU803 mellan olika hårdvarunummer fick jag reda på
Jag löste mitt problem för tillfället genom att skruva isär min hu 803 och använda en Hu 801 från en s80 -00 som absolut inte pratar samma canspråk eller har samma hårdvarunummer som min s60 -02a, och ta själva växlaren från 801an och montera i 803an. Så är det bara själva cd växlaren som är paj är det bara att byta från en annan Hu enhet själva växlaren har inget med can nätet eller med hårdvaru nummer att göra det sköter andra kretsar i stereon..
finns nog inte så mycket än att handla denna du länkar till och prova, har läst en del om stereobyten och olika
modifieringar men inte sett nåsn som bara bytt ut själva växlaren internt
Användarvisningsbild
av Mini_ice
ThunderAce skrev:finns nog inte så mycket än att handla denna du länkar till och prova, har läst en del om stereobyten och olika
modifieringar men inte sett nåsn som bara bytt ut själva växlaren internt
Då ska jag fixa ett mektips på detta, super enkelt. Behöver man inte bry sig om nr eller liknande om man redan har en stereo med trasig växlare..
av tomaas
Mini_ice skrev:
tomaas skrev:Jag köpte en ny cd-växlare till min HU-850 och det fungrade utan problem.

Var fick du tag i cd-växlaren då? På närmare håll??

Nej USA med importskatt, ca. 1000 kr inklusive skatt har jag för mig.
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]