Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av meko
Amanvafan.... Vad är det här för tråkig läsning.... :evil: Mycket märkligt och svårt att förstå för en vanlig dödlig. Sänkte både Polestar och Volvo flera snäpp i ett nafs för mig i alla fall. Hur kan man inte vilja sälja något som uppenbarligen skulle vara busenkelt att sälja? :shock: Jag vill ha det korrekta svaret på varför det är så här bums!! Jag tänker ju inte direkt gå och köpa mig en annan ny Volvo med några fler hästar, om det nu skulle vara det som "Marknadsavdelningen" så diaboliskt har skavat fram! :wink:
Användarvisningsbild
av Strebern
Trimmade bilar för 9xxx:- kan ju inte få inkräkta på ordinarie motorprogram, då skulle ju delar av det ordinarie motorprogrammet (fabrikstrimningarna typ varannan T2, T3, T4, T5, T6) behöva utgå
Användarvisningsbild
av crumpets
Electric skrev:Hej! Fick givetvis samma svar av polestar! "Inga planer finns att erbjuda optimering till D4 AWD -15". Någon annan än jag som funderar på att skaffa optimering genom BSR PPC3? BSR är inte på något vis sämre än Polestar och när de nu dessutom har 20% rabatt på sina trim och kan dessutom erbjuda bättre prestanda än vad Polestar hade gjort, så varför inte!?
Garanti, maskinskadeförsäkring.
meko skrev:Amanvafan.... Vad är det här för tråkig läsning.... :evil: Mycket märkligt och svårt att förstå för en vanlig dödlig. Sänkte både Polestar och Volvo flera snäpp i ett nafs för mig i alla fall. Hur kan man inte vilja sälja något som uppenbarligen skulle vara busenkelt att sälja? :shock: Jag vill ha det korrekta svaret på varför det är så här bums!! Jag tänker ju inte direkt gå och köpa mig en annan ny Volvo med några fler hästar, om det nu skulle vara det som "Marknadsavdelningen" så diaboliskt har skavat fram! :wink:
De vill ju sälja D5:or... Eller så är det nåt tjafs med Eu6 hit och dit som de fått fuländra nåt i motorn för sista årsmodellerna vilket kanske knasar upp möjligheten att trimma helt. Men förmodligen kommer trimmet magiskt om något år som det brukar vara.
av Matt23
Nu vet vi svaret. "Min" försäljare va också skeptisk och mailade Polestar. Fanns ju en optimering till 2014 om man valde D4 awd men kan ju ja fel...
Bilagor
image.jpg
image.jpg (84.28 KiB) Visad 369 gånger
av Matt23
Perra83 skrev:Trimma med RICA. Upplever man bromsarna som dåliga byter man till lite vassare bromsbelägg.
Kör de med mjukvaruoptimering? Volvo själva rekommenderade "trim"Box. Tycker de inte har dåliga bromsar alls. Låter som svepskäl av Volvo iom hela vagnparken kommer att bytas ut inom några år
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag är helt öööövertygad om att Volvo PV inte rekommenderar nån box. Om nån skön mek tycker det är bra betyder det inte att volvo tycker det är bra, det är nämligen skitdåligt.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ok, uppdaterat: ser nu att dom släppt för T3:ornat MY15 vilket inte var fallet för någon månad sedan. Men är det någon som vet om det överhuvudtaget är skillnad mellan T3:ornat MY14 och MY15? Rent generellt?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Mja, varvtalssignalen är en av två kabl[…]

Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]