Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pohaukland
Hei!! 8)
Min 2010 V70 Drive blir varm nå når det er bare rundt 10+ ute. Viften/fläkten går ved normal kjøring og resulterer i høyere forbruk :???:
Synes det er rart/konstig at den blir så varm at viften/fläkten starter, kan det være noe feil? Hadde ikke AC på idag når det ble sånn...
Noen som har erfaring med dette?
Användarvisningsbild
av apersson850
Nu har jag ju inte den motorn, men inte har jag märkt om fläkten går när jag kör. Hörs det ens? Däremot går den ofta när bilen står still med motorn igång, eftersom jag givetvis alltid har klimatanläggningen igång, och då kan det bli varmt i kondensorn.
av pohaukland
apersson850 skrev:Nu har jag ju inte den motorn, men inte har jag märkt om fläkten går när jag kör. Hörs det ens? Däremot går den ofta när bilen står still med motorn igång, eftersom jag givetvis alltid har klimatanläggningen igång, och då kan det bli varmt i kondensorn.
Jeg merker det på forbruket, og fläkten står og går lenge etter jeg har stoppet bilen :(
av pohaukland
mattish skrev:Det är ju bara vid regeneringen av partikelfiltret..
Helt normalt och det står om det i instruktionsboken.
Okey :wink: Kansje jeg slipper å tenke mer på det :-)-) Takker :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja just det, så måste det förstås vara. Då blir bilen nog varmare, eftersom det sprutas in mer diesel.

Glöm inte att ha klimatanläggningen på AUTO (AC på) hela tiden. Då mår den bäst.

Har fått svar nu och det fungerar när d[…]

mäh skrev fel igår..342 är givetvi[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]