Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
dock så har dessa kablar med rattknappar att göra, vet inte vad du har för stereo med vissa
har det nödvändiga kablaget så att allt i bilen funkar som med original.

så har du inte rätt stereo/kablage kommer rattknappar att sluta fungera för dig.

dessutom kommer mottagningen på radio att bli sämre men det kanske du inte bryr dig om
original stereo har dubbla antenner att jobba med och antennfärstärkare som hjälper till
därför du kommer se dubbla kablar i antennkontakten medan eftermarknadsstereo har inte den möjligheten
och kommer bara använda en antenn.

skruva på :-)-)
ThunderAce skrev:dock så har dessa kablar med rattknappar att göra, vet inte vad du har för stereo med vissa
har det nödvändiga kablaget så att allt i bilen funkar som med original.

så har du inte rätt stereo/kablage kommer rattknappar att sluta fungera för dig.

dessutom kommer mottagningen på radio att bli sämre men det kanske du inte bryr dig om
original stereo har dubbla antenner att jobba med och antennfärstärkare som hjälper till
därför du kommer se dubbla kablar i antennkontakten medan eftermarknadsstereo har inte den möjligheten
och kommer bara använda en antenn.

skruva på :-)-)

Får kolla på det, har knappar på ratten men de kan ja leva utan att ja inte kan höja o sänka volymen o byta radiokanal med :) använder de så sällan med, och fm-radion är riktigt kass i bilen, visst får in 3 stationer utav många andra men står jag på en bra vanlig kanal så ska bil-radion ändå byta genom o söka vidare för bättre sändning/mottagning o de är sjukt störande att inte få höra det man vill höra på, finns säkert inställningar för detta men jag är inte intresserad av o lära mig det.

en annan fråga är vad det finns för högtalare i bilen? svårt o få svar på kanske vet ju inte själv om ja har olika bil stereo paket men vad jag tror mig lokaliserat sitter det i framdörrarna bakdörrarna i bagagens stolpar och en stor/en högtalare upp i mitten på instrumentpanelen där vissa v70 har en gps som åker upp? frågan är vilka storlekar som finns i dörrarna på bilen? är de 5,25 eller 6,5?
av ThunderAce
Om du kollar under passagerarsätet på golvet och om du ser en låda enligt bild (tagen bakifrån) så har du High Performance system
eller Premium sound beroende på om det är blå etikett eller gul på denna förstärkare.
Har du inte förstärkare alls så är det basutförande, i dörrarna fram/bak sitter det för övrigt 6.5"
Bilagor
PA-200.JPG
PA-200.JPG (35.68 KiB) Visad 8069 gånger
ThunderAce skrev:Om du kollar under passagerarsätet på golvet och om du ser en låda enligt bild (tagen bakifrån) så har du High Performance system
eller Premium sound beroende på om det är blå etikett eller gul på denna förstärkare.
Har du inte förstärkare alls så är det basutförande, i dörrarna fram/bak sitter det för övrigt 6.5"

Inte kollat under sätena ännu men bytt ut stereon och det blev sååååååå mycket bättre kvalite ur högtalarna och basen blev mycket högre som jag ville ha :)
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]