Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jesper080
Tillägg till förra tråden men skit samma, har problem med abs:en den har ett eget liv, abs pump motorn går igång i farten och lite då och då, men väldigt ojämnt, lampan lyser ca90 % av tiden för att sedan slockna och fungera ett tag (dock inte fullt) o börjar sedan lysa igen. för ett tag sen skulle vi försöka hitta felet med en såndär grej man stoppar in vid askfacket, diagnosläsare typ då kom man in på den och kunde släcka den.

Konstigt nog var det ingen felkod , men nu kommer man inte ens in i det systemet längre. Jobbigt för måste få det fixat för att den ska kunna besiktas.

Den går igång främst vid låga farten men ibland i högre fart.

Vad tror ni är snett, och vad kan man göra skulle uppskattas oerhört :)

/Jesper
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Säkert en sprucken krans eller en givare som har gett sig det vore bra att läsa ut felkoderna men efter som du inte kommer ens in i systemet så blir det lite svårare.
av jesper080
DayDreamer skrev:Säkert en sprucken krans eller en givare som har gett sig det vore bra att läsa ut felkoderna men efter som du inte kommer ens in i systemet så blir det lite svårare.
Okej tack så hjärtligt för svar :D är det typ "garanterat" nåt av det du nämnde? eller finns det andra möjliga orsaker ? Ja det är riktigt surt :/
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kan ju även vara abs-styrenheten som behöver lödas om är ganska vanligt men jag vet ej hur systemet beter sig då. Men börja med att kolla kransarna och givarna.
av jesper080
DayDreamer skrev:Kan ju även vara abs-styrenheten som behöver lödas om är ganska vanligt men jag vet ej hur systemet beter sig då. Men börja med att kolla kransarna och givarna.
aa okej :/ sånt har jag inget koll på dock tyvärr, men ska kika givarna och krans
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]