NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ticalo
Tja!

Har precis lagt på nya 18" Nebula fälgar med 220/40 eller 225/40 sulor (kommer ej ihåg riktigt).

Så nu ser bilen ut som en XC40. Funderar på att sänka den. Någon som har tips på vad jag ska köpa och ifall däcken kommer att ta i på skärmarna?

Och så vill jag nerlackera sidolisterna vad tror ni det kommer att kosta och kommer det att se bättre ut?

Någon bra lackerare som tar hyffsat bra pris i gbg området?

Bild
av morten
Spennende! Har bestilt 225/40-18 dekk/felg og 30/30mm senkefjærer til min v50. Selger sa at dette ikke var noe problem, at det også finnes sett som senker mer, bl.a. 40/30mm. Jeg synes personlig at volvo sitt originale senkesett på 20/20mm senker litt for lite og etterlater for stort mellomrom mellom hjul og skjerm. Samtidig er det viktig at bilen også kan benyttes på vinter og dårlig vei. Har som sagt ikke fått montert settet ennå så jeg har ingen erfaringer, men 30/30mm ser pent ut og så får jeg håpe at selger ikke lyver. Fortell mer når du har gjort deg noen erfaringer. Lykke til!
Användarvisningsbild
av CarMan
lacka inte ner, köp volvos boddykitt!
av ticalo
Jo, men hur fungerar det när man sätter på vinterdäcken på 16" när man har sänkt bilen? Tar det ej i?

Volvos orginal bodykit kostar ca 25000:- med lackering o montering. Det har jag inte råd med.
Användarvisningsbild
av #27
Vad kostar en nerlackring???
av ticalo
Jag vet inte vad det kostar. Men när jag var hos universal teknik så ville de ha 1500:- för sidolisterna. Så jag kan tänka mig runt 4000-5000:-

Ingen här i gbg som vill lämna in för lackering? Kanske billigare om man kommer som en grupp
av aiiDAH
Jag kan nerlackera åt dig om du köper färgen själv och ger mig en påse bullar..

har just nerlackat min S40N t5 inför en väntan på Evolve eller Heico paketet.
av ticalo
Asså? Riktigt snällt. Men har hört att det tar en massa tid på dessa lister, då de måste slätas o primas med special gummi grej osv.. Sant?
av aiiDAH
det har jag inte hört att man ska göra iallaf, vet inte ja kanske gjorde fel
det jag gjorde var att slipa dom med P400 sen plast prima sen grunda sen slipa igen sen bas färg 2-3 lager sen klar lacka 2-3 lager å det vart perfekt ser fabriksgjort ut ser ingen skillnad gentemot lacken på bilen.
av ticalo
Du har säkert rätt, men ja skickade pm till dig:)

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]