Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
En riktig avdragare är grejen, inte biltema dito. Jag har en från swedol som funkar avsevärt bättre.
av lundsbrunn
Oki. Ska kolla med en på jobbet.
Men annars vet jag inte.
Jag har värmt å sånt men det gick inte heller
av ThunderAce
har du värmt så kan det nog vara kört för leden, fettet där inne kokar och leden kommer bli dålig med tiden.

I värsta fall plocka bort hela navet med hela länkarm, på ett bord blir det lite lättare och jobba
av lundsbrunn
Ska kolla på jobbet om vi har nått bra verktyg
Kan gå med en sån som är på bilden
Bara man får in den bara . Det kan ha varit en spricka i min därför den gick sönder
av lundsbrunn
Kan gå om jag tar bort fjäderbenet och få ut lagret
Men hur får jag bort den ?
Behöver jag såna man trycker ihop fjädern med?
Jag provade de men fick ej ur den
Användarvisningsbild
av js1
Det ser ut som på en S40. Vi lossade muttern ett par varv så det hamnade i nivå med gängan. Värmde på örat ett par minuter med varmluftspistol. Värmde på samma ställe och lade en bit kartong för damasken för att skydda den från värmen. Därefter slog vi ett par slag snett uppifrån med hammare och dorn på muttern, då släppte den.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det lossnar bättre om du har bra mothåll för örat när du knackar på bulten, tex med en pallbock mot garagegolvet,
av lundsbrunn
Nu fick jag bort de
Fick ta ur den lilla busnigen på länkarmen så fick jag ur drivaxeln

Behöver jag göra hjulinställnigen nu?
Jag bara släppte på den?
av micke5721
Vilken fruktansvärt dålig rubrik på tråden, kan ingen moderator ta och byta den?
av oldtimersmc
Verkstadshandbok Lundsbrunn (eller en fluga så kommer spindeln)

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏