- tis 31 mar 2015, 16:20
#962051
erikn skrev:Det beror väl på vilka säkerhetssystem som kommer att vara installerade för de oskyddade. Du har en hel del massa, om någon kliver rätt ut framför så kan man inte stanna på hur kort sträcka som helst. Ska man göra det idiotsäkert ska det sättas upp bommar för de gående.Ja, dagens "gröna" trafikpolitik, där man inför regler för oskyddade trafikanter som de inte är mogna att förvalta, medför i praktiken att de lättare råkar ut för olyckor. Det visar statistiken. Det kallar jag inte trafiksäkerhetsarbete. Man tar inte hänsyn till trafikanternas tillkortakommanden. Varken bilisternas eller de gåendes. Javisst skulle bommar hjälpa. Eller ett rapp över smalbenen som en ren tillrättavisning. Men allra helst skulle jag vilja att man drog tillbaka Zebralagen tills transportarbetet utförs av tekniska system. Då tror jag att man kan favorisera de "gröna" trafikanterna på ett säkert sätt även i mycket större omfattning än idag.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."