- tor 21 maj 2015, 20:27
Har lite problem med min ac i bilen.
Då jag köpte bilen på vintern så visste jag inte om ac fungerade vid köp.
Nu är det varmt ute och acn fungerar ju självklart inte :(.
Kompressorn slog inte till först så jag mätte spelet vid magnetkopplingen sundet var ca 1,25 mm jag plocka bort alla shims och kom ner till 0,4 mm.
Nu slår kompressorn till i 5 sekunders intervaller dock utan kyla.
Jag provade att bygla kontaktstycket till lågtryckspressostaten vid torpedväggen, då slog kompressorn till och gick hela tiden dock utan kyla.
Köpte ett Kit med envirosafe för att fylla på gas själv men när jag kopplar på tryckklockan så är det typ fullt i systemet.
Det stod att man inte skulle fylla på mer än 50psi det visa 60 psi när jag kolla.
Röret med lågtryckspressostaten märker man ingen skillnad på men det vänstra röret blir kallt.
Hur ska jag gå vidare?
Felkoder går väl inte att kolla då det bara är standard koder?
Funkar vida och Dice?
Nån som vet vad som kan vara fel?
Då jag köpte bilen på vintern så visste jag inte om ac fungerade vid köp.
Nu är det varmt ute och acn fungerar ju självklart inte :(.
Kompressorn slog inte till först så jag mätte spelet vid magnetkopplingen sundet var ca 1,25 mm jag plocka bort alla shims och kom ner till 0,4 mm.
Nu slår kompressorn till i 5 sekunders intervaller dock utan kyla.
Jag provade att bygla kontaktstycket till lågtryckspressostaten vid torpedväggen, då slog kompressorn till och gick hela tiden dock utan kyla.
Köpte ett Kit med envirosafe för att fylla på gas själv men när jag kopplar på tryckklockan så är det typ fullt i systemet.
Det stod att man inte skulle fylla på mer än 50psi det visa 60 psi när jag kolla.
Röret med lågtryckspressostaten märker man ingen skillnad på men det vänstra röret blir kallt.
Hur ska jag gå vidare?
Felkoder går väl inte att kolla då det bara är standard koder?
Funkar vida och Dice?
Nån som vet vad som kan vara fel?