- fre 22 maj 2015, 08:50
For ovrigt: Kring etanolproblemen pa 2,0F tror jag de flesta ar atgardade pa kampanj. Min gick uruselt pa etanol men de bytte bla annat tandspolar etc och efter det var den battre. Dock hade jag alltid problem om jag helt plotsligt bytte bransle och darefter stangde av bilen. Sa fort man startade upp den sa svajade tomgangen och den dog latt. Detta problem hade aldrig min 2,5FT. Jag kunde byta mellan bensin och etanol utan nagra problem pa 2,5FT:n.
Jag hade heller aldrig problem med kallstarter med E85 pa nagon av dem.
Leafs skrev:Ja, dert skiljer saklart i pris fast jag skulle hellre kopa en arsmodell aldre 2,5FT isf. Oavsett.Racetwin2 skrev:Undvik den och kop en 2,5FT!Vad tror du skiljer i inköpspris mellan en 2,5 FT och en 2,0 F av samma årsmodell och liknande utrustning/miltal? 30.000 kanske? Det är väl också en faktor för de flesta bilköpare?
Har haft bada. korde ca 600 mil med bada. 2,0F drog lika mycket bransle som 2,5FT manuell vid likadan korning i mitt fall. ca 1,2 l E85 per mil och 0,92 l bensin.
2,5FT gar som en raket i jamforelse med 2,0F. Provkor for att bilda dig en bra uppfattning.
Min bild ar ocksa att 2,0F hade fler problem med E85 blandning, ryckningar. 2,5FT:n jag hade hade inga problem forutom en E85-givare som lade av.
For ovrigt: Kring etanolproblemen pa 2,0F tror jag de flesta ar atgardade pa kampanj. Min gick uruselt pa etanol men de bytte bla annat tandspolar etc och efter det var den battre. Dock hade jag alltid problem om jag helt plotsligt bytte bransle och darefter stangde av bilen. Sa fort man startade upp den sa svajade tomgangen och den dog latt. Detta problem hade aldrig min 2,5FT. Jag kunde byta mellan bensin och etanol utan nagra problem pa 2,5FT:n.
Jag hade heller aldrig problem med kallstarter med E85 pa nagon av dem.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson