Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baxadfrukt
Nu står jag och sambon i valet och kvalet för vilken V70 dieselmodell vi skall välja.
Det står idag mellan D5/D4/D3 mellan årsmodellerna 2012-2013.
D4 och D3 är väl praktiskt taget samma bil?

Flyttade till hus i höstas så iom det så har vi märkt att det blir många vändor till div. återvinningsstatiioner och liknande så dragkrok ett måste och då är det ju bra med ett bra bottenvrid så man orkar dra all skit som man har släpat hem en gång i tiden :lol:

Jag är sugen på en R-design framför Summum/momentum, mesta dels för sportstolarna, sportchassit samt nivåregleringen.
Det sistnämnda, finns det på andra modeller också som summum tex? Har inte läst något om detta bland annonser som jag har kollat.
Finns det någon sida (gör det säkert) som radar upp vad som ingår i det olika paketen osv?
Användarvisningsbild
av apersson850
Nivåreglering är knappt standard i någon variant, utom då den du redan hittat. En anledning till detta är förmodligen att det inte går att kombinera med Four-C, och då får man bekymmer om kunden till äventyrs vill ha aktiv dämpning.
Bland de årsmodeller du nämner är D4 ett nytt namn på 2,4-liters D3. 2012 fanns det två olika stora D3 istället. Alla har ungefär lika högt maximalt vridmoment. Skillnaden är främst att flexibiliteten är högre för D5, då ett högt vridmoment kan levereras över ett bredare varvtalsområde.
Användarvisningsbild
av V9097
Ett tips är Momentum dynamic edition från 2013, den har "sportchassie" och nivåreglering. Utöver det 17" fälgar, skinnklädel och 3-ekrad ratt. Finns som D3, D4 och D4 AWD om jag minns rätt.

Kör en själv och är överlag nöjd
av baxadfrukt
V9097 skrev:Ett tips är Momentum dynamic edition från 2013, den har "sportchassie" och nivåreglering. Utöver det 17" fälgar, skinnklädel och 3-ekrad ratt. Finns som D3, D4 och D4 AWD om jag minns rätt.

Kör en själv och är överlag nöjd
Vad menar du med "sportchassi"? Inte samma typ som r-design eller en typ av "sportchassi"?
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Japp, samma som på r-design, som f ö också hade nivåregleringen som std.
av baxadfrukt
Okej.
Tanken är att denna bil ska stanna länge inom familjen så vad är "bäst."
Att köpa en som rullat ca 5-7k mil eller en som rullat ca 14k på 2-3 år?
Som jag ser det så känns den som rullat längre har då rullat många långa mil åtgången och inte en massa småkörningen som den som rullat kortare?

Jag jobbar inte med bilar utan andra maskiner. M[…]

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]