Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ef98dpa
I Min Volvo står det 6v till leverans(beräknad v28)...men om 6v är det v27(ändrades i måndagar från 7 till 6)...hur går det ihop? Vad är inräknat i den "extra" veckan? Leveransförberedelser hos handlaren, transport, annat eller bara ett "fel"? Nån som vet?

Edit: verkar vara en vecka leveransförberedelser inräknat i den ena siffran men inte den andra...högst otydligt iaf...
av DanneXC60
Äntligen.... På fredag är det dags och hämta XC60 OC. Lång väntan från 10 februari.

Igår rullade status över till 2 veckor till leverans på minvolvo så det verkar vara schablonmässigt pålägg efter status ändras till på väg till ÅF (i mitt fall är det ju 4dagar). Sen är det säkert olika hur lång tid ÅF behöver att färdigställa och därav schablonen.
av Petzzon
DanneXC60 skrev:Äntligen.... På fredag är det dags och hämta XC60 OC. Lång väntan från 10 februari.

Igår rullade status över till 2 veckor till leverans på minvolvo så det verkar vara schablonmässigt pålägg efter status ändras till på väg till ÅF (i mitt fall är det ju 4dagar). Sen är det säkert olika hur lång tid ÅF behöver att färdigställa och därav schablonen.
Grattis! Beställde en likadan dagen innan dig och får vänta 8v till....
Användarvisningsbild
av svpett
Gerber skrev:
svpett skrev:
Grattis med meget flott bil...:-))

Har den samme i bestilling i Osmium Grå, forventet levering 21.Juni..:-))
Kan du sjekke om du har norsk tale tilgjengelig for talestyring i bilen?, det skal visst være tilgjengelig nå, eller ihvertfall om kort tid

MVH
Svein-Egil
Takk for det!

I følge selgeren så var det ikke tilgjengelig og han nevnte ikke noe om at det skulle bli det heller så det pratet vi ikke så mye om
Hei Igjen
Angående dette med Norsk tale så skal det være mulig, se vedlagt bilde på hva VolvoNorge sier om det når noen spør dem på Facebook
20-05-2015 07-57-19.jpg
Volvo Norge facebook
20-05-2015 07-57-19.jpg (60.21 KiB) Visad 4342 gånger
MVH
Svein-Egil
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
ef98dpa skrev:I Min Volvo står det 6v till leverans(beräknad v28)...men om 6v är det v27(ändrades i måndagar från 7 till 6)...hur går det ihop? Vad är inräknat i den "extra" veckan? Leveransförberedelser hos handlaren, transport, annat eller bara ett "fel"? Nån som vet?

Edit: verkar vara en vecka leveransförberedelser inräknat i den ena siffran men inte den andra...högst otydligt iaf...
Har samma fundering som dig då jag har v25 som leveransvecka men det står 4 veckor till leverans, måste vara en bugg i systemet! Din edit, ringde du och fick fram den infon eller?
Bilagor
bil.jpg
bil.jpg (104.68 KiB) Visad 813 gånger
av DanneXC60
Petzzon skrev:
DanneXC60 skrev:Äntligen.... På fredag är det dags och hämta XC60 OC. Lång väntan från 10 februari.

Grattis! Beställde en likadan dagen innan dig och får vänta 8v till....
Märkligt, något udda tillval kanske som påverkar.
av Izznougoud
Här går det undan i alla fall. Bilen (V60CC D4 AWD Summum BE Pro) beställd av säljare 27/4. Kön sjunker med 200-300 bilar per dag.
leveransstatus v60cc.JPG
leveransstatus v60cc.JPG (73.09 KiB) Visad 742 gånger
av ef98dpa
Volvordesign89 skrev:
ef98dpa skrev:I Min Volvo står det 6v till leverans(beräknad v28)...men om 6v är det v27(ändrades i måndagar från 7 till 6)...hur går det ihop? Vad är inräknat i den "extra" veckan? Leveransförberedelser hos handlaren, transport, annat eller bara ett "fel"? Nån som vet?

Har samma fundering som dig då jag har v25 som leveransvecka men det står 4 veckor till leverans, måste vara en bugg i systemet! Din edit, ringde du och fick fram den infon eller?
Nej, jag kollade igenom de 42 första sidorna i den här tråden och gissade utifrån det. (inte ironisk tyvärr...)
Användarvisningsbild
av mikeman
Nu har jag fått white pearl eller vad det nu blir för namn. :) Beställd 25/2 nästan på dagen så det tog så gott som 3 mån. :o Det var nästan exakt dagen när de inte längre kunde beställa MY15 så jag fick MY16 till MY15 prislista sa säljaren. (inte så mkt skillnad)

För er som räknar ned på minvolvo så har min alltid stått på vecka 22 men tidigare så räknade "veckor ned" till vecka 21 egentligen. I förra veckan så korrigerades den så det står 1 vecka kvar nu i vecka 21. Men de ringde alltså vecka 20 och jag fick den nu vecka 21. :)

V60 D4 Ocean Race manuell BE MY16 och lite gott extra som tonade rutor t.ex... ;)
DSC_0982.JPG
DSC_0982.JPG (1.83 MiB) Visad 757 gånger
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 203
Optimering

Någon som provat dieselkraft optimering p&a[…]

Du har helt rätt. Ha en trevlig helg. Tror v[…]