Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Schmoyoho skrev:
Perra83 skrev:Ja har inte sett någon Volvo med enbart skinn utan sidorna mm. har vinyl.
Följer det inte utrustningsnivå? Inscription har ju t.ex skinn runtom. Jag har inte kollat så noga på min bil men jag har ljust skinn och kan inte minnas att det känts som vinyl någonstans. Det märks väl ändå ganska tydligt, har för mig jag reagerat på det någon gång i någon volvo någonstans...
Ja jag är inte 100% säker på att det inte finns. Inscription kan va ett undantag då dom är markant dyrare än övriga.
Användarvisningsbild
av Kite
Dum fråga kanske, har dålig koll på lädervård, men är det skillnad på blankt och matt läder? Vissa bilar jag suttit i är skinnstolarna blanka och glansiga medan i min bil är lädret matt. Är det bara olika åldringsstadien på dem eller behöver man anpassa lädervården för olika "typer"? Vill ju ex inte få glansigt läder bara för att jag använder fel medel.
Användarvisningsbild
av Perra83
Volvo säljer bara ett medel och det borde funka för både matt och blankt läder.

Hade en S60 Classic med nästan vitt läder men det var nog ändå matt. Det blir blankare med tiden.

Här är en 50/50 bild på en rengjord stol i en två år gammal C30. Ytan ska vara matt.

Bild
Användarvisningsbild
av Kite
Tack för info, får bli till att köpa in lite rengöringsmedel och testa.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Tänkte äntligen ta mig an sätena med Volvos läderkit. Är det något man bör tänka på? (finns inte med några instruktioner i lådan).....typ av trasa, lämplig utetemp, mängd av lädervårdsmedel, torktid, etc
Tack på förhand

Bytt kupefläkt, vilket meck men nu känns[…]

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]