Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av MrDodi
Känner mig lite lurad. Vet ingen annan utväg än att skriva av mig och hoppas på det berömda halmstrået.

Jag tvekade en hel del förra året med att köpa en ny Volvo v60 2015 modell år.

Men när jag kom och hade nästan bestämt mig för att avsluta det hela sa försäljaren på mitt ultimatum (vinterdäck) att han hade fått ett PM och därmed kunde erbjuda mig både vinterdäck och två års fri service.

Så jag slog till.

Nu när första servicen är gjord har alla tappat minnet och den två års fria servicen är som bortblåst.

Det var i början av mars 2014 och skrev på kontraktet runt 26mars.

Finns det någon som också hört om detta erbjudande vid denna tid?
av Droopy
Det är väl bara att kolla offerten/kontraktet, där ska den fria servicen vara inskriven. Är den inet det blir det svårt.....
Användarvisningsbild
av Micce1980
Droopy skrev:Det är väl bara att kolla offerten/kontraktet, där ska den fria servicen vara inskriven. Är den inet det blir det svårt.....
Mjo den är ju bra att läsa innan man skriver på men många är exalterade och signerar illa kvickt. Tyvärr får man bita i det sura. Meeen är det inte med på dina papper eller i deras system på något sätt o andra sidan blir det kanske svårt för dem att sälja en Volvo till TS nästa gång denne ska byta. Hade isf absolut bytt ÅF.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av MrDodi
Jo, jag inser att jag får nog bita i det sura äpplet vilket är tråkigt när jag egentligen var nära att inte köpa bilen och erbjudandet var det som vägde lite över. Jag vet också att det ska stå i kontraktet, men har för mig att säljaren sa att det inte gick att få in i datorn och det strulade och att det inte skulle bli något problem.

Tänkte bara i denna tråd att någon också hört om detta erbjudande eller någon volvonisse visste om PMet :-(
Användarvisningsbild
av Micce1980
Prata med din säljare och säg som det är. Som sagt är det lätt att missa att läsa all text men det är ju rätt kasst av dem att inte fixa en separat utskrift med erbjudandet undertecknat av säljaren. Uruselt och katastrof kallar jag det, hade inte ens hämtat ut bilen förrän de löst detta.
av MrDodi
Nja pratade med han och chefen men chefen sa att de inte kunde lita på varje person som kom och hävdade saker.
Undrar dock kring servicen där de tar 600kr för att tvätta insidan av rutan p.g.a. Kamera i vindrutan. Men kollade med vit trasa och den var smutsig. Kanske de plockat bort kameradelen och tvättat bara där?
Användarvisningsbild
av MartinS
Man tar bort täckkåpan och gör rent framför kameran.. Tar ett par minuter, hyffsad timpenning :)

Så säljaren och dennes chef menar att du ljuger? Jag skulle aldrig accepterat det...
av para
Har du googlat "v60 2015 2års fri service"?
Dyker ju upp några träffar där

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=v60 ... ri+service

Edit. Länken funkar inte men googla
av MrDodi
Jorå, googlat men hittar inget konkret tyvärr.
Jo är väl så att jag blev kallad lögnare lite indirekt.
av specos
Men om du är hundra på att säljaren sagt att han erbjuder dig fri service OCH vinterdäck (inte bara det ena eller andra) måste han väl rimligtvis komma ihåg detta eftersom det verkar som att det var avgörande för din del för själva köpet.

Personligen skulle jag bli förbannad oavsett om servicen står i ett kontrakt eller inte och inte sätta min fot där mer.
Skumt fel b230ft

Janågot är ju galet efter packningsbyte[…]

Det blir ibland dyrare skador på bilen att […]

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]

Har kollat med felkoder? Har för mig att allt[…]