Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har köpt en oljetrycksmätare (black performance) ifrån kl racing och kopplade in den enligt beskrivningar och som jag själv trodde. Jag gängade ur orginal givaren i blocket och ersatte den med den tillhörande givaren för mätaren. Drog en signalkabel från givaren in till mätaren, och kopplade på Plus och Minus på mätaren. Men den visar o bar oljetryck. När jag slår på tändningen så åker mätaren upp i bott och sedan sjunker den som den ska men den visar inget tryck hur jag än gasar, har jag kopplat fel eller vad kan det vara ? Jag har totalrenoverat motorn med nya lager, packningar,packboxar,kolvar,vevstakar och en bosch högflödes oljepump.
Användarvisningsbild
av Nexus
Ibland behöver även givaren jordas.
Har kopplat biltemas oljetryck och oljetemp på min 740 och de fungerar utmärkt.

** Inkoppling på alla Black Performance mätarna:
kontakstycket i mitten är signalkabel fån givare
plus och minus skall gå in i ett av de andra två kontakstyckena (spelar ingen roll vilken)
Det andra av dessa två är avsett för seriekoppling av plus/minus till flera mätare av samma modell , kontktstycke och kabel medföljer
**
Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

Volvo car UX

Den har kommit till min app nu men vette fan om ja[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]