...

Moderator: Moderatorer

Men "hamre" och "Joel80" kan vi inte bara vara överens om att vi skall hjälpa varandra i trafiken?

Låt oss ta Friggans ord från -92 till oss och sjunga "We shall over come"

Jag kan se hur ni båda två tänker och jag hamnade precis i samma situation som Joel i helgen fast utan släp.
Jag körde för sakta och lastbilen för fort.
Jämkning, så jag knappade ner lite på gasen och den där jävla lastbils fi***n kunde köra om :D
Nästa gång är det min tur och då jävlar så blir det 180 med osurrat släp.
Haha.. Jo vi är rätt överens i teorin.. I praktiken när man sitter där bakom ratten blir det ibland lite sånnadär känslor som styr.. Man blir lite sur på nån som gör nått dumt åsså hjälper man inte till...

Imorrn kommer en ny "compilation" med en massa klipp.. Och ett par klantigheter av undertecknad..
:)
joel80 skrev: Imorrn kommer en ny "compilation" med en massa klipp.. Och ett par klantigheter av undertecknad..
:)
Ja även solen har fläckar, :mrgreen: så det skall bli kul att se. :D
Nu så är den upplagd. :)

[youtube]D1UfsdZL6zU[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=D1UfsdZL6zU

I en sekvens där så väljer jag lite speciellt spår så att säga.. :P
Smart drag eller fusk?
joel80 skrev: I en sekvens där så väljer jag lite speciellt spår så att säga.. :P
Smart drag eller fusk?
FUSK. Det är väl dessa tricks du själv brukar påpeka då andra gör, och tycker det är fel. Men du har ju nu dokumenterat att det inte lönar sig speciellt mycket. :D
Av mig får du ingen sympati den här gången Joel. Förutom avstånden före och efter omkörningarna (svårt att bedöma på filmerna) tycker jag bussarna beter sig som de ska. De kommer ikapp ett "80-ekipage", naturligtvis vill de inte ligga bakom dig när de själva får köra snabbare (100?). Nej, du hade istället kunnat underlätta för bussarna genom att sänka din fart till 80 så hade de kommit om snabbare.

Annars gillar jag dina filmer och dina resonemang, men inte detta.
SvenB skrev: FUSK. Det är väl dessa tricks du själv brukar påpeka då andra gör, och tycker det är fel. Men du har ju nu dokumenterat att det inte lönar sig speciellt mycket. :D
Mja.. Det lönade sig rätt bra då jag annars skulle behövt ligga i vänster fil redan i början av filmen för att inte fuska.
Men här svängde jag ju av och valde en annan väg.. Tyckte det var smart.. fast kände också att det kanske var lite "fusk".. var väl därför den kom med.

Jag tryckte i och för sig mig inte in i någon kö efter att ha kört förbi den i nån annan fil utan använde mig av vägnätets naturliga blixtlås...

Kan man inte få dispens för uppfinningsrikedom? :D
PaNi skrev:Av mig får du ingen sympati den här gången Joel. Förutom avstånden före och efter omkörningarna (svårt att bedöma på filmerna) tycker jag bussarna beter sig som de ska. De kommer ikapp ett "80-ekipage", naturligtvis vill de inte ligga bakom dig när de själva får köra snabbare (100?). Nej, du hade istället kunnat underlätta för bussarna genom att sänka din fart till 80 så hade de kommit om snabbare.

Annars gillar jag dina filmer och dina resonemang, men inte detta.
Point taken.. ;) I och för sig var det just själva avstånden jag var upprörd över.. och att man även om man gör en omkörning sakta får göra den säker, men jag kunde hjälpt till med det lite.. (Även om jag tror att jag skulle fått samma behandling, speciellt av buss nummer två som inte verkar ha någon som helst känsla för avstånd...)
joel80 skrev: I en sekvens där så väljer jag lite speciellt spår så att säga.. :P
Smart drag eller fusk?
Absolut smart drag!
Du följer alla trafikregler och tränger dig inte in någonstans - alltså klart godkänt.
Visserligen kommer någon att argumentera att en extra bil som ska in på Klarabergsleden ger mer kö, men med tanke på den rådande trafiksituationen så är det extra filbytet en piss i missisippi.

Dock vill jag passa på och ta upp en sak: både du, och "thedll1" på YouTube, brukar klaga på köfuskare som tränger sig strax innan Norrtull.
Mitt problem är att jag ofta kör på Råsundavägen och ansluter E4:an vid Solnaavfarten. För att komma ut på E4, eller ner i Norra Länken, måste jag byta fil ut till E4-filerna. Problemet är att rätt många tutar ilsket eller skyndar att stänga igen de få luckor som finns och tvingar ned trafikanter in i city istället.

Jag förstår inte vad dessa självpåtagna trafikpoliser vill att man ska göra - ska jag ställa mig i köerna norrut och vända uppe vid Kista? Varför mobbas trafikanter som kommer från Solna? Lite mer ödmjukhet i trafiken hade inte skadat.
DonNicce skrev:
Smart drag eller fusk?
Absolut smart drag!
Du följer alla trafikregler och tränger dig inte in någonstans - alltså klart godkänt.
Visserligen kommer någon att argumentera att en extra bil som ska in på Klarabergsleden ger mer kö, men med tanke på den rådande trafiksituationen så är det extra filbytet en piss i missisippi.

Dock vill jag passa på och ta upp en sak: både du, och "thedll1" på YouTube, brukar klaga på köfuskare som tränger sig strax innan Norrtull.
Mitt problem är att jag ofta kör på Råsundavägen och ansluter E4:an vid Solnaavfarten. För att komma ut på E4, eller ner i Norra Länken, måste jag byta fil ut till E4-filerna. Problemet är att rätt många tutar ilsket eller skyndar att stänga igen de få luckor som finns och tvingar ned trafikanter in i city istället.

Jag förstår inte vad dessa självpåtagna trafikpoliser vill att man ska göra - ska jag ställa mig i köerna norrut och vända uppe vid Kista? Varför mobbas trafikanter som kommer från Solna? Lite mer ödmjukhet i trafiken hade inte skadat.
Håller med. Man måste hjälpa till i trafiken faktiskt. Går man in i filen innan heldraget börjar så hjälper jag alltid till och lämnar en lucka så dom kommer in.

Det är när folk börjar byta fil över heldraget som jag blir irriterad. Det ska sägas att dom flesta som gör det är faktiskt taxi's.

Det jag börjat göra nu faktiskt är att jag ligger i city filerna och svänger höger nere vid trafikljusen in i tunneln. Då kommer man fram direkt efter eugenia på E4:an. Tar kortare tid också om man nu inte har otur och kommer direkt efter det blivit rött. Då tar det lite lång tid innan det blir grönt igen.

Den bussturen jag kör mest ska ut på klarastrand så då kan man göra så också. Tar kortare tid än att ligga i köerna genom eugenia och sedan pampaslänken.
  • 1
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 356

Du kan titta i den här tråden . Specif[…]

Hej! På min bil har lampan ”boka tid[…]

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]