Moderator: Moderatorer

Walkmann: Aaah då är jag med. Sänkning löser ju det ena iallafall! ;) Tycker dotzen sitter perfekt i fram, perfekt flush mot skärmen men i bak behövs spacers. Väntar på svar från en vän som förmodligen ska skaffa spacers till sin BMW till ohyggligt bra pris, då får han ta en uppsättning till mig med annars låter jag det vara.

Och kika vidare ja, det gör man oavsett vilka fälgar man köper tyvärr.. :D
grillchips skrev:Walkmann: Aaah då är jag med. Sänkning löser ju det ena iallafall! ;) Tycker dotzen sitter perfekt i fram, perfekt flush mot skärmen men i bak behövs spacers. Väntar på svar från en vän som förmodligen ska skaffa spacers till sin BMW till ohyggligt bra pris, då får han ta en uppsättning till mig med annars låter jag det vara.

Och kika vidare ja, det gör man oavsett vilka fälgar man köper tyvärr.. :D

Ok, ja bak skulle kunna komma ut en bit till..är lite inne på det till spiderna. Dom skulle kunna smita ut minst 20 bak..Hur tjocka spacer tänkte du? Bolt on med fast pinnbult i? :D
Walkmann: Inte en aning ärligt talat. Jag är skeptisk till spacers efter att ha läst lite skräckhistorier men å andra sidan är det ju otaliga som åker med dessa utan problem.
Men jag tänker max 10 till en början, jag har inte undersökt närmre hur mycket jag rent praktiskt kan skicka ut dom och sedan kommer vi ju till infästningen också, där har jag inte kollat upp något alls. Så det är verkligen inget högprioriterat men bra deals är jag som bekant svag för. ;)
grillchips skrev:Walkmann: Inte en aning ärligt talat. Jag är skeptisk till spacers efter att ha läst lite skräckhistorier men å andra sidan är det ju otaliga som åker med dessa utan problem.
Men jag tänker max 10 till en början, jag har inte undersökt närmre hur mycket jag rent praktiskt kan skicka ut dom och sedan kommer vi ju till infästningen också, där har jag inte kollat upp något alls. Så det är verkligen inget högprioriterat men bra deals är jag som bekant svag för. ;)
Ok fattar..jo lite skeptisk är man alltid, men har kikat in spacers.se dom har med navstyrning och färdiga pinnbult i.. Samt muttrar att dra dit grejerna i org pinnbult . Verkar seriöst. Går lös på en tusing..Jaja vi får se :)
Användarvisningsbild
av xerent
grillchips skrev:Och kika vidare ja, det gör man oavsett vilka fälgar man köper tyvärr.. :D
Amen på det! :lol:
Magnus-B skrev:Monterat Ocean race dimljus sargar och stänkskydd X4.

Bild Bild Bild
Riktigt tjusigt! Gå upp till 18" nu bara också :wink:
Idag har jag petat med nageln där lacken lossnar. Bilen ser snart ut som en äkta Rat Rod, ganska cool, kanske för att den är lackad på märkesverkstad. Börjar vara liksom modernt. Så jag har pysslat med bilen idag och petat flera generösa flagor.
Jag har också funderat. Det var nog på exakt samma datum som förra året som airbagvarningen började lysa igen. Nu är det körförbud igen, egentligen. Då var det ett datorfel som jag sa fast det inte kunde vara fel på dataprogrammet utan på en massa annat runt om i bilen, enligt märkesverkstaden. De gick igång på sin hjälpsamhet, kanske för att jag var så envis och stod på mig att jag skulle ha hjälp med det som var fel på riktigt trots att min märkesverkstad inte ville fixa felet som var fel på riktigt utan ville fixa en massa dyra saker som det inte var fel på, vilket de också sen visade för som väl var gick det trots allt att fixa det icke existerande datafelet på märkesverkstaden så jag slapp byta stolar och manicker för flera tiotals tusen på en bil där nästan allt redan är bytt, som är död på beg-marknaden och som jag kan ana är härlig att köra med de stunder den är hel och allt fungerar och den klarar besiktningen. Märkesverkstaden är säkert lika hjälpsam som tidigare, även i år.
Sen är jag glad över att bilen blev nytvättad idag. Det kom en hagelskur och färgsläppet blev ännu mera imponerande trots att märkesverkstaden inte fick betalt bilens stigande RAT-värde! Få se vad jag ska göra för XCn i morgon!
Volvo 745 GL/T -90 (39000 mil)
Idag har min 25 åriga Donna fått kärlek, och då i form utav en sprillans ny kamrem med därtill hörande spännare.
kostade på den en ny vattenpump då den gamla fått nog, sen har min automatlåda varit tjurig sedan jag köpte bilen för 2v. sedan.
Inte så konstigt med tanke på oljans utseende ``brunsvart´´ istället för röd som man är van vid, Silen och tråget skvallrade om att det nog var LÄÄÄÄngesedan man bytt olja och sil på denna lådan, min kollega som hjälpte till med dagens goda gärningar tyckte det var konstigt att lådan ens växlade, ty silen påminde om ett begagnat kaffefilter, likaså tråget. Nåväl ny olja och rent i sil och tråg, och lådan växlar mycket mjukare :D

När vi ändå väntade på att hagelskuren med tillhörande åska skulle passera, så passade vi på att smörja Bakluckan och bakrutetorkaren.
Har ägnat ett par dagar åt min kära V40. Fixat till lite rostprickar på framskärmarnas nederkanter, där tröskellist och stänkskydd möter plåten. Bestämde mig för att aldrig köra bilen i vinterväglag igen, nånsin... (Minns inte vilken gång i ordningen jag bestämde det) Passade också på att rengöra stänkskydden och tröskellisterna samt behandla med Concept Vista. Blir som nytt. Avslutade, igår kväll, med stortvätt och torkade bilen torr med min nya torkduk av våffeltyp. Känns som jag kan pensionera mitt gamla sämskskinn nu. Skruvade alldeles nyss dit alla stänkskydd och tröskellisterna + en Hoodbra för att hålla undan "flugskitarna"... eller bara för syns skull.
:)
  • 1
  • 354
  • 355
  • 356
  • 357
  • 358
  • 1912
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?