Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sharkbait skrev:Så det finns inget annat bilmärke som har kampanjer som kommer när som helst?
Har jag påstått det? Gör det något bättre om flera gör samma sak?
Detta är min femte nya Volvo i rad, så jag förväntar mig bättre än så här
Men nästa gång så blir det något annat, bara så att man slipper att jag återkommer en gång till
Det är så här man skapar en negativ kundrelation
Momentum skrev:
Sharkbait skrev:Så det finns inget annat bilmärke som har kampanjer som kommer när som helst?
Men nästa gång så blir det något annat, bara så att man slipper att jag återkommer en gång till

Jag ställde en simpel fråga, inget annat!
Användarvisningsbild
av bjornw
Har du tagit upp det med din säljare? Jag råkade ut för en liknande situation för några år sedan men de löste det snyggt. Har läst om andra här också som fått kompensation. Beror lite på tajmingen förstås men det behöver inte vara kört.
Du har en viss kostnad för att avbryta kontraktet, är den högre än besparingen med nya priserna? Om säljaren bråkar, ta en offert från en annan handlare med nya priserna och jämför med. Då får du ett "case" mot säljaren.
av least
Momentum skrev:
Och återigen är reaktionen att "detta blir min sista Volvo!".
Vid dessa lägen måste man ta upp detta med sin säljare, att sitta på forum och klaga kommer inte att lösa någonting.
Jag håller helt med. Ring säljaren! Ofta kan de kompensera dig på nåt sätt för det trista. Ge inte bara upp utan våga höra om de kan göra dig nöjdare.
Att man har superhöga listpris och sedan säljer ut bilarna mycket billigare med kampanjer o erbjudanden är ju rena julafton för skatteverket.

För man får ju betala förmånsvädet för fulla listpriset och inte för det lägre priset som bilarna säljs för igentligen.

Är bilen listad till 400.000 får man ju skatta för det även om man prutar ned det till 340.000.
Det spelar ju ingen roll för oss som köper våra bilar. Säljarens problem är ju ofta att det faktiskt inte fanns utrymme för mer rabatt när man köpte bilen, men sedan kommer rabatten från tillverkaren, och då har säljaren hux flux mer marginal att pruta med. Så det behöver ju inte vara lögn att han gjort vad han kunde när bilen såldes från början.

Skriv kontrakt när ni köper bilen om att ni ska ha del av alla nya erbjudanden upp till X dagar efter leverans.
apersson850 skrev:Det spelar ju ingen roll för oss som köper våra bilar.
Visst men titta BMW tex. Där säljs 89% av alla bilar som tjänstebilar. :-O)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]