Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Klippoett skrev:1990, B230FB, ja det skulle jag kunna, det som händer är att den bara lägger av och så går den sakta ner och så lägger jag ur växel så stängs den av helt. Ja den går runt ordentligt @lennarte
B230FB finns väl "bara" i 940,. är det bytt motor eller ändrat något?

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
Har du flyttat med boxarna för bränsle och tändning?

Mvh
Lennart
av sicnarf
Du säger att du är inte jätte kunnig med bilar, men du har bytt pumpen och annat så du kan säkert en hel del. Bränslebox brukar sitta innanför plasten på passagerar sidan vid knäna. Tändboxen sitter bakom plasten vid pedalerna. Det Lennarte menar är om du flyttat dessa från gamla bilen med FB motorn till den nya bilen du kör nu.
Användarvisningsbild
av Klippoett
Motorn är bytt på min bil från F till FB motor på samma bil och det va inte jag som bytte den, jag vet faktiskt inte ifall dem är bytta :/
Användarvisningsbild
av lennarte
Det skiljer väl c:a 15 hk i effekt på motorerna så det skiljer nog en del på inställningen i boxarna. Kolla vad du har för Boschnummer på dom så kan du få hjälp av någon som vet om det är rätt eller inte. Har motorn gått bra innan och plötsligt börjat gå sämre, så är det kanske rätt boxar i den.

Mvh
Lennart

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]