Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 122Sport
Köp en V60 P* så får du "motoroptimering med garanti redan från start och dessutom på MY 15 och 16! :wink:
av Izznougoud
Jäkligt konstigt. Om man bygger en V60 D4 AWD på Volvocars.se finns ingen optimering till den motorn. Om man däremot bygger en V60 Cross Country med samma motor så finns det Polestar för 9200:-
av Termik
Izznougoud skrev:Jäkligt konstigt. Om man bygger en V60 D4 AWD på Volvocars.se finns ingen optimering till den motorn. Om man däremot bygger en V60 Cross Country med samma motor så finns det Polestar för 9200:-
Precis! När kommer Polestar-optimering på V60 D4 AWD 181hkr kan man undra?? Samma sak med V70/XC70 med samma drivlina. Finns polestar där men inte på V60'n Bild
av Matt23
Termik skrev:
Izznougoud skrev:Jäkligt konstigt. Om man bygger en V60 D4 AWD på Volvocars.se finns ingen optimering till den motorn. Om man däremot bygger en V60 Cross Country med samma motor så finns det Polestar för 9200:-
Precis! När kommer Polestar-optimering på V60 D4 AWD 181hkr kan man undra?? Samma sak med V70/XC70 med samma drivlina. Finns polestar där men inte på V60'n Bild
Enligt svaret från polestar så kommer det inte att lanseras någon optimering till den bilen. "vi har heller inga planer på att lansera någon då vi inte lyckades klara av vissa krav som ställs från Volvo för att få bibehålla original garantier."
av Matt23
"Dock är det väldigt många krav som ställs ( inte bara motor) som vi måste klara av. Vilket optimeringen tyvärr inte gjorde.

Best Regards
Polestar"

Måste va nå väldigt visst med v60'n tydligen..
av Lövet
Kravet kan mycket väl vara "Volvos marknadsavdelning är inte sugna just nu".
av mikebike
Lövet skrev:Kravet kan mycket väl vara "Volvos marknadsavdelning är inte sugna just nu".
Jag tror det är samma orsak till att de inte erbjuder optimering av (automatiska) växellådor till äldre bilar.
av Termik
Lövet skrev:Kravet kan mycket väl vara "Volvos marknadsavdelning är inte sugna just nu".
Är nog så nära sanningen man kan komma! Bild
av Electric
Hej! Fick givetvis samma svar av polestar! "Inga planer finns att erbjuda optimering till D4 AWD -15". Någon annan än jag som funderar på att skaffa optimering genom BSR PPC3? BSR är inte på något vis sämre än Polestar och när de nu dessutom har 20% rabatt på sina trim och kan dessutom erbjuda bättre prestanda än vad Polestar hade gjort, så varför inte!?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]