Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ringo
Det kommer upp ett felmeddelande på kontrollpanelen det står startförsök avbrutits försök igen
Användarvisningsbild
av wissel
Har du provat alla dina nycklar?
Funkar allt i övrigt?
av ringo
wissel skrev:Har du provat alla dina nycklar?
Funkar allt i övrigt?
ringo skrev:Det kommer upp ett felmeddelande på kontrollpanelen det står startförsök avbrutits försök igen
Funkar allt i övrigt?
Alla nycklar funkar och allt verkar funka som det ska.Jag undrar om det kan vara startspärren som krånglar eller?
av ringo
ringo skrev:
Funkar allt i övrigt?
ringo skrev:Det kommer upp ett felmeddelande på kontrollpanelen det står startförsök avbrutits försök igen
Funkar allt i övrigt?
Alla nycklar funkar och allt verkar funka som det ska.Jag undrar om det kan vara startspärren som krånglar eller?
Användarvisningsbild
av DooZeR
Har samma problem med min V70 2.4t 03a. Trodde först att de var nyckeln då den va gammal och sådär. Så jag testade alla andra 2 nycklarna men har vart med om att de händer med dessa också. Men innan jag vrider till startläget så står de redan då att startförsöket misslyckades. Ta ut nyckeln helt sen in med den igen och testa.

Vet dock inte vad som är problemet men de måste ju vara grejen (kommer ej på namnet nu) som känner av själva "chippet" i nyckeln som strular.
Användarvisningsbild
av wissel
Menar du Antennringen som sitter runt låset möjligen?
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]