Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80beat
Hej !
Vet någon här om det går att få parkeringsläge på läge 0 (noll) inställt hos volvoverkstaden ?. Jag vet att det går att få ljuset helt avstängt i det läget.
Orsaken att jag undrar beror på att jag är sugen på modellanpassade DRL. För något ljusavkännande relä som "lurar" halvljuset att stängas av på dagtid finns om jag läst andra inlägg rätt väl inte ?.
Kanske man kan använda P läget på vredet, men lyser inte DRL då även när man bara vill ha just P-ljus på ?

Tack på förhand.
av Schmoyoho
Antar läge noll fungerar samma som på en bil med DRL men i det senare fallet lyser endast p-ljuset fram i läge noll, inga bak- eller positionsljus. Har inte koll på vad modellanpassad DRL är om du inte menar att du vill ha vanlig DRL på din bil, men enklast är väl att bara köra med läge P och installera samma LED:er på dimljusplatsen som DRL-bilarna har. Antar reflektorn i dimljuset är samma så du inte bländar.
Användarvisningsbild
av svergie2
börne skrev:Men oj va fula dom var... kommer ju sabba utseendet på din S80.

Bättre att montera original DRL från V50 så ser inte bilen bonnastylad ut.
Eller byta till MY14 S80 DRL. Tror det var plug 'n play
Användarvisningsbild
av svergie2
börne skrev:Är väl plug and play även med V50 DRL... eller har jag fattat det hela fel?
Har för mig det var plug and play på V50, har inte koll på resten.. Bild Men det ser klart snyggare ut med dom riktiga DRL, inte V50s enligt mig Bild Men hur som så var det snyggare än det han länkade :D
av S80beat
Ja de på S80 MY 14 var ju riktigt fina,men det ser ut som att det krävs byte av stötfångarhölje då ja.
Ang V50 varianten tycker jag att det ser ut som man då lika gärna kan slänga i LED lampa i de befintliga dimljusen.
Dessutom tycker jag de är dyra. De andra jag länkade till finns för runt 600kr - 1100kr från Kina.
Tycker de ser rätt så bra ut dessutom, men nu vet jag inte riktigt faktiskt .. jag är ju ingen bonde :wink:
Tack för era svar och synpunkter :D

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]