Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Så långslagig T6an ändå är tror jag risken att ofrivilligt slå i varvstoppet är rätt liten :wink:
av V60D5AWDPolestar
Vad kostar det att byta till digital I efterhand?
av llesrof
Lövet skrev:
MartinS skrev:Hade det bara funnits en vettig varvräknare hade det ju inte gjort något, men den där är ju verkligen helt j-vla värdelös!
Inte för att vara den, men vad ska du med varvräknaren till på en automatare? 8)
För att hålla koll på vartalet så klart. Man har rätt stora möjligheter att påverka växlingen om man vill. Vitsen, enligt mitt tycke, med automatlåda är till största delen att slippa trampa på kopplingspedalen i tid och otid bara för att jag MÅSTE vispa runt med en spakjävel under tiden pedalen är nedtryckt. Nu växlar jag istället bekvämt med växlingspaddlarna om jag känner att jag vill lägga mig i välingsprogrammet. Bara för att man vill slippa stampa och vispa så innebär det ju inte att man är ointresserad av hur bilen jobbar :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Lucif3r skrev:
MartinS skrev:Den har ju paddlar (D)

Det bästa med den automatlådan är ju att man kan växla manuellt och få i princip omedelbar lock-up...

Hmmm :P "Det bästa med den automatlådan är ju att den är manuell" :lol:
Exakt :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
I det dieselförlorade Sverige ja :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja den var udda, xc60 T6 vea har ju inte sålts i Sverige.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 100

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]