Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gidjeboj
Hej,

Kort fråga, går det få fram digital hastighetsmätare likt denna bild på min V70 -13?
Capture.PNG
Capture.PNG (301.82 KiB) Visad 3897 gånger
//G
Användarvisningsbild
av Rillee
En volvo som varvar mer än 8000
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, fast den visas bara när varvtalet överstiger 8000 r/min.

Nä, skojar bara. Bilar som har digital hastighetsmätare också i färddatorn är sådana som säljs i exempelvis Nordamerika. Kanadensarna kan då visa hastigheten i miles/h i färddatorn när de åker till USA, och amerikanerna kan visa den i km/h när de åker till Canada. Det du då kan se är alltså det omvända jämfört med den enhet som den riktiga hastighetsmätaren är graderad i.

Det som visas på bilden är något slags hack, och då inte bara av instrumenten, verkar det som.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Min Volvo (v70, my12) har ju digitalt utskrivet vad hastigheten är satt på farthållaren.
Men digitalt utskriven hastighet (current speed), njea. på nyare modeller är det väl digitalt? (my15).
Tror inte man kan få det med denna typen av instrumentpanel, utan då krävs det nog den nya som är
som en hel display
Användarvisningsbild
av EjS
På p2 gick det att få fram i radio displayen. Kommer inte ihåg knapptryckskombinationen. Men det finns liknande präcis när du ska läsa ut dtc i displayen.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]