Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Är det någon här som kan hjälpa mej??? Har en volvo 855 glt-96,som på senare tid börjat sluka soppa. Har haft den på volvo,bytt lamda 2 ggr.kollat styrenhet,provat andra styrenheter,men ingenting hjälper, det visat låga signaler fr.lambdan vid felkodskontrollen...Är det någon som haft liknande problem,och löst dom?
Tacksam för svar och tips...
Senast redigerad av 1 vompan, redigerad totalt 0 gånger.
Lucif3r...Har som sagt haft den på volvo och även på annan verkstad.den felkod som kommer är hela tiden att lamdan e kass..Men har bytt lamdan 2 ggr dessutom. Den ger för låga signaler,som att lamdan inte jobbar,Kan du förklara vad LMMen är? Jag e inte så bra på förkortningar... :???:
vompan skrev:Hahaha,nu plinga det till...Luftmassemätaren menar du så klart... :D
Nu har jag bytt bakre lamdan,utan resultat. Vaccumläckage kollat,inget läckage. kontakter kollade inget fel. Inget läckage vid rör,främre lamdan.Styrboxen kollad,inget fel
Felkod. 212,främre lamdan,som e bytt 2 ggr.
felkod 225 AC Tryckgivare,kommit nu.
felkod 455 misständning cyl 5
felkod 453 misständning cyl 3
felkod 543 misständning minst en cyl.
CO. 11,926
HC 799
CO2 7,33

Har bytt alla tändstift,kablar,rotor,fördelare..NÅN SOM HAR EN ANING,vad jag ska kolla mer? Ska tilläggas att bilen inte går ryckigt el dåligt.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]