NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SvartV50
Felmeddelandet Antisladdservice behövs verkar vara vanligt och oftast är felet bromstrycksgivaren i hydraulenheten. OK, men var sitter eländet? Hittar hur många bilder och trådar som helst om modulen i sig, men inte en vettig bild som visar var den sitter. Jag misstänker att den sitter under batteriet, stämmer det? Det gäller en 2,4 tillverkad 2004-08, om den har flyttat runt under åren.

Eftersom det känns så lagom kul att köpa en ny tänkte jag man åtminstone kunde kolla av alla kontakter och kanske riva loss och löda om den då dem verkar reparerbara. Byte från en skrot kräver omprogrammering hos Volvo för någon tusenlapp, så det verkar ju inte heller så gynnsamt.

Eller är jag ute och cyklar, bara att åka till Volvo den dagen lampan tänds?
av HVTH
Tycker det kan vara lämpligt att få de riktiga felkoderna utlästa innan du börjar byta grejer. Själva felmeddelandet i displayen säger ju inte så mycket och kan ju bero på en mängd olika saker.. Ett par hundralappar för att få felkoden utläst är det nog värt, alternativt om du gillar att pilla mycket själv med bilen så kan det ju vara värt att investera i en kina-DICA och VIDA.

Ingen aning om vart den är placerad på V50:n, men det har säkert någon annan här järnkoll på. Lycka till! :)

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]

Injektorer

Tack för svar, krävs lite förberede[…]

V70N 2004 strular

Tjena. Bilen började helt plötsligt g&ar[…]

Jag vet om att bimetaller i låsmotorns ö[…]