Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Alla bilar har inte anslutningen i sidan på insuget. Men hur svårt kan det vara att ta en ficklampa, gå ut.. öppna huven. Lysa på gaveln för att se om där är en anslutning? Om du gjort hela jobbet bör du dessutom veta om du monterat en slang där eller inte? Eller tänker jag galet?
I övrigt är det totalt omöjligt att få en riktigt bra vevhusvent med en såpass gammal bil. Jag gissar att den inte är i skick som splitt ny och bara gått 1500mil?
*pettson* skrev:Alla bilar har inte anslutningen i sidan på insuget. Men hur svårt kan det vara att ta en ficklampa, gå ut.. öppna huven. Lysa på gaveln för att se om där är en anslutning? Om du gjort hela jobbet bör du dessutom veta om du monterat en slang där eller inte? Eller tänker jag galet?
I övrigt är det totalt omöjligt att få en riktigt bra vevhusvent med en såpass gammal bil. Jag gissar att den inte är i skick som splitt ny och bara gått 1500mil ?

Nej du tänker inte galet. Jag rengjorde inte vevhusventilationen igår, så jag kommer inte ihåg om det satt en där. Men jag får gå ut och titta precis som du säger!
Nej den har gått cirkus 34 000 mil. Det kanske är för mycket leakdown ner till vevhuset för vevhusventilationen att suga ut.
Råd vid motortvätt

tvätta på bara.

V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]

Idag har bilden varit på service, under 3K h[…]