Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johsig
Jag är i tagen att köpa en begagnad men lite nyare xc70.
Efter att ha vittjat blocket under en tid så dök den här annonsen upp. Bilen svarar bra mot det jag är ute efter (saknar dock ljus interiör).
Med tanke på antal mil och ålder tycker jag att det nästan låter lite billigt. För billig(?) Jag vet att det är en FWD, men kan skillnaden verkligen vara så stor på en FWD och AWD? Mellinger Bil AB som säljer bilen har jag svårt att hitta några relevanta omdömen om. Har inte möjlighet att åka och titta på den såvida jag inte bestämt mig för att köpa den. Ska jag dra åt mig öronen eller inte? Vad tycker ni?
Finns det några punkter jag ska kolla extra noga när det handla om att köpa en beg. XC70?
mvh
/Johannes
av least
Men är det så billigt verkligen? Momentum och närmare 10 000 mil.
av Mccartney
Enligt Bilpriser.se så är bilen värd runt 210.000kr hos en firma:) Sedan vet jag inte hur sann deras värdering är.
av johsig
Ja, se där! Tack för svar.
Den kanske inte är så "billig", jag utgick bara ifrån andra annonser som låg ute och motsvarade årsmodell och mil.
Bilpriser.se var ett bra tips. Annat som man ska vara vaksam på gällande XC70?
Användarvisningsbild
av poseidon
Den känns ganska standard. Dessutom 2WD. Det står tonade rutor men det ser inte ut som det. 5" skärm också så de är säkert minsta stereon.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Instämmer med övriga, endast framhjulsdrift och även manuella lådan, vet inte om high performance stereon ingår i teknikpaketet? Dessutom är det ju 2.0L diesel femman, går inte (hittills) få polestar på den om man vill ha lite mer effekt.
Kan mycket väl tänka mig att firmapriset ska ligga på runt 210k som Mccartney skrev... Dåligt med bilder också.
av johsig
poseidon skrev:Den känns ganska standard. Dessutom 2WD. Det står tonade rutor men det ser inte ut som det. 5" skärm också så de är säkert minsta stereon.
Du menar att det låter som en handlare som inte har koll? Vilket man förstås bör undvika,eller se som möjlighet till utrymme för att pruta.
Jag är egentligen inte i behov av tonade rutor så det kanske kvittar, men bra uppmärksammat. Det står även att den har teknikpaketet vilket rimmar illa med 5"skärmen då det enligt Upplandsmotors teknik paket ska vara:

High Performance 7” / alt (Premium
Sound) Blåtands Handsfree, DVD I
framskärm
Keyless Drive. - Nyckellöst låssystem

men det kanske är något som skiljer sig mellan olika Volvo-ÅF?
av volvofantast
Ring och be att få regnumret så att du kan kolla upp den och ringa föregående ägare då kan du ju få veta eventuella fel,innan du åker och kollar på den
av johsig
Jo jag har vart där och kikat. Beklämmande dåliga bilder om man vill sälja en bil dock. Men som sagt allt ska ses och testas på riktigt.

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]