Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dawi
Någon som kunnat provköra med nya 22" fälgarna? Har i dagsläget valt dessa till R-design, men är lite fundersam på om luftfjädringen kommer att kunna fixa komforten. Kör idag en X5 med 19" punkteringsfria däck och hade egentligen tänkt mig lite med glidarkomfort när jag byter till Volvon. Inte mycket gummi kvar mellan fälg och dålig svensk asfalt.........
av mikeS80
Dawi skrev:Någon som kunnat provköra med nya 22" fälgarna? Har i dagsläget valt dessa till R-design, men är lite fundersam på om luftfjädringen kommer att kunna fixa komforten. Kör idag en X5 med 19" punkteringsfria däck och hade egentligen tänkt mig lite med glidarkomfort när jag byter till Volvon. Inte mycket gummi kvar mellan fälg och dålig svensk asfalt.........
Jag har inte heller provat någon XC90 med 22" fälgar men väl en med 21" fälgar. Inga problem när det gäller ljudkomfort eller fjädringskomfort vid körning på vägar med hyfsad beläggning. Problemen uppstår när man kör på vägar med skador typ "potthål" för då uppstår både stötar och ljud som inte hör hemma i en bil av aktuell typ. Detta blir nog inte bättre med en däckdimension 275/35 -22 jämfört med 275/40 -21. Men kommer man från en BMW med punkteringsäkra däck så har man nog en annan smärttröskel för denna typ av komfortbrister :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Är lite sugen på dom här. Tycker dom är sjukt snygga på XC90! :D
IMG_9809.jpg
IMG_9809.jpg (1.72 MiB) Visad 702 gånger
Vad har du tagit för motor förresten? :D
av Dawi
Jag har valt T8. Mycket för att få prova något nytt och för att få prestanda som är likvärdig X5 som jag kör nu. Kör sällan långturer så elen kan täcka ca 75% av mitt bilkörande även om räckvidden är begränsad.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kul! :D Jag väntar också på en T8. Har aldrig haft någon hybrid så det ska bli intressant att testa! :-)-)

När är prel. lev och när beställde du?
av Dawi
Jag har leverans v.51, ligger runt 7500 i kön. Blir en fin julklapp om den hinner komma.
Användarvisningsbild
av hållundan
XC90_Executive skrev:Är lite sugen på dom här. Tycker dom är sjukt snygga på XC90! :D
IMG_9809.jpg
Vad har du tagit för motor förresten? :D
De där hjulen är verkligen brutalt j-vla gubbsnygga. 34 papp är dock smått saftigt, men där kanske det går att förhandla ner lite grann...

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]