Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bakom handskfacket sitter ett svart rör. Det är den förre ägaren som snurrat runt röret med maskeringstejp, som röret har tätats. Är det någon som vet vad röret har för funktion? Det är en V70 2007. Jag tog ett foto med mobilen men det går inte att bifoga till tråden, av någon anledning. Får ett felmeddelande att filen är ogiltig när jag försöker lägga upp filen. Om någon vill titta på fotot så kan jag mejla det.
de enda svarta rören som finns där bakom är de som går till luftdysorna på instrumentpanelen, de brukar ju å andra sidan inte
vara nåt speciellt utsatta för slitage så att de behöver tätas, ett annat rör som syns bakom handskfacket i alla fall på min S60 är själva rörramen
bakom instrumentpanelen som håller upp allt, går från ena till andra sidan av bilen, men det är stålrör, den behöver inte tätas nåt. i den
brukar man fästa diverse kablar med tejp dock
Bilagor
s60.jpg
s60.jpg (144.9 KiB) Visad 457 gånger
ThunserAce du lyckades ladda upp en snygg bild. Vilket inte jag lyckades med. Längst ut i rörets ände verkar det sitta något som det ser ut på fotot. Men det är kanske inget man behöver oroa sig för. Där satt också något som ser ut som en liten högtalare. Är det till larmet?
längst ut på rören är svestade konsoler som anluts mot karrossen, i dessa konsoler får man skruva fast instrumentbrädan

men den där högtalaren som du pratar om är inget jag har sett, tro inte det är nåt till larmet som sitter där

Kan du ta ett kort på det?
ThunderAce skrev:längst ut på rören är svestade konsoler som anluts mot karrossen, i dessa konsoler får man skruva fast instrumentbrädan

men den där högtalaren som du pratar om är inget jag har sett, tro inte det är nåt till larmet som sitter där

Kan du ta ett kort på det?
Du har fått mejl!
nåt fel på ditt mejl, får tillbaka att

- These recipients of your message have been processed by the mail server:
[email protected]; Failed; 5.1.1 (bad destination mailbox address)

Remote MTA mailgw.bredband.net: SMTP diagnostic: 550 #5.1.0 Address rejected.
ThunderAce skrev:nåt fel på ditt mejl, får tillbaka att

- These recipients of your message have been processed by the mail server:
[email protected]; Failed; 5.1.1 (bad destination mailbox address)

Remote MTA mailgw.bredband.net: SMTP diagnostic: 550 #5.1.0 Address rejected.
Nu ska det funka. Ber om ursäkt.
Arnold skrev:Den där högtalaren är fortfarande en gåta.
En summer till tex bältespiminnaren?
Arnold skrev:Den där högtalaren är fortfarande en gåta.
lägger upp bilden som du skickade, detta är ingen vanlig summer, högtalare till nåt som de har monterat
i efterhand på bilden, definitivt inte original,

backvarnare som inte är original, har du sånna?
prova följ kabel som sagt och se vart den tar vägen
Bilagor
högtalare bakom handsfack.JPG
högtalare bakom handsfack.JPG (699.94 KiB) Visad 373 gånger

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]

Luktar avgaser i kupen

Kollat på vevhusventilationen. EGR ventil, o[…]

Kablar till tändspol

Menar du lågspänning eller högsp&a[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]