Moderator: Moderatorer

Steffe3 skrev:Beställt ett Chipex-kit, tröttnat på att huven och taket är blästrat av stenskott :/ Nackdelen med mörkare lack >_<
Du får meddela om det fungerar bra. Blir själv skeptisk när de använder slogans som "Skapad I samarbete med ledande lackfirmor" Vilka då? "Utvecklad I samarbete med en ledande industriell kemist" Vem då, vad har denne annars gjort som är så bra? Ja jag överanalyserar men det låter som en tandkrämsreklam som lovar att laga små hål. :wink:
Micce1980 skrev:
Steffe3 skrev:Beställt ett Chipex-kit, tröttnat på att huven och taket är blästrat av stenskott :/ Nackdelen med mörkare lack >_<
Du får meddela om det fungerar bra. Blir själv skeptisk när de använder slogans som "Skapad I samarbete med ledande lackfirmor" Vilka då? "Utvecklad I samarbete med en ledande industriell kemist" Vem då, vad har denne annars gjort som är så bra? Ja jag överanalyserar men det låter som en tandkrämsreklam som lovar att laga små hål. :wink:
Kan inte svära på när det blir testat, men jag ska försöka komma ihåg det ;p

Läst runt lite på svenska (http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f ... 334#p52507) forum om det, och det låter faktiskt lovande, med bra support och smidigt att använda med bra resultat (givetvis går det omöjligen att återställa till originalskick).

börne skrev:Ser man denna film ser det ju inte bättre ut än mot en vanlig färgpenna eller vad dom heter.

Sant, det där såg inte riktigt lika bra ut :x
Det var inget vidare resultat de fick där i filmen. :shock:
En bekant som sålt sin V50 (och köpte en V70II OR) hade ett par i princip nya tygmattor över. Eftersom jag rullat med gummimattor i 3 år nu så kom vi överens om en deal, lite LED till hans V70 mot tygmattorna. Inte så mycket att orda om!
Så mot tvätthallen med kärrorna, men av någon anledning tog jag alldeles för lite bilder.

Bild

Och, P210! De håller bra trots avfettning och Sonax monstermedel till fälgarna! :)
Bild
Användarvisningsbild
av P210
grillchips skrev:Och, P210! De håller bra trots avfettning och Sonax monstermedel till fälgarna! :)
- Den grå vinylen var riktig 3M karossfolie, sk "5-års folie" den tål bl.a. bensispill etc, så den håller nog bäst. Måste återigen säga att det där blev riktigt läckert, ingen förväntar sig en text där! Snygg detalj!!
grillchips:
Den är riktigt het nu. Hade iof själv föredragit de silviga railsen men jag använder iof de en del. :)

PS: Du hade väl bytt sittklädsel, är det bara att "klicka loss"?
P210: Det förklarar saken! :D Har ju ett par i reserv så jag tänkte att jag provar och hoppas att stickern överlever. Jag överdrev lite med mängden medel bara för att - men jag är mycket positivt överraskad!

Micce: Tack! :) Jag måste erkänna att jag emellanåt saknar utseendet med railsen, de ligger kvar i förrådet tillsammans med de gamla listerna så det är ju lätt att återställa om jag får lust. Däremot skulle det inte funka med silverrails till mitt (högst oplanerade) black on blue-tema med dippade kåpor, grill och dimljuskåpor. Jag stör mig tillochmed på att bakluckelisten fortfarande är kromad men å andra sidan har jag 1-2 burkar dip kvar. ;)
Klädseln till dynorna är enkel men tar lite tid då det är pilligt. I underkant på dynan så sitter ett gäng 10cm långa "flikar" som du helt enkelt böjer/drar/sliter ut från stoljärnet.
Drar du med handen under så kommer du känna dessa. I bakkant sitter en lång som går längs med den kanten och det är den som är mest krångligt då det är så trångt. Men fäll sätet och höj dynan och prova dig fram.
Sedan sitter klädseln fast i dynan med clips. Dessa tål ganska mycket stryk och du kan böja, dra och slita lite. Enklast är nog att ha något att bända loss "skenorna" från clipsen.

Det låter rörigt, men jag är småbarnstrött och du kommer säkerligen förstå när du väl är där. För att återmontera så är proceduren omvänd förstås. Jag vill minnas att jag ska ha lite bilder från någon av gångerna när jag hade av klädseln så hojta om du vill att jag kollar imorrn så mailar jag över fynden.
  • 1
  • 352
  • 353
  • 354
  • 355
  • 356
  • 1912

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]

För den som är intresserad så finn[…]

Dumpventil?