Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
Kör 50-100 mil och se om det blir bättre. Annars skulle jag fundera på att instalera ny programvara i spjället.
av jonnyo
Tack för svaren.Jag får väl köra lite till.Ny programvara är väl endast Volvo som fixar det och det kostar väl en rejäl slant?
Användarvisningsbild
av Vojje
som en rejäl kväll på krogen ungefär ... :wink:
av jonnyo
Jag har nu varit inne på volvo och programmerat om spjället men det blev inte bättre.Det finns inga felkoder och dom sa att ev är det något fel på spjället men dom var inte säkra.Någon som har ett tips?
av jonnyo
Har nu bytt spjällhuset för 2ndra gången för det var fel på det 1sta och den har varit inne på Volvo för omprogrammering och byte av diagnos-sonden.Känns en liten tvekan på turbon vid fullgas precis som att den tvekar lite o sen ökar igen.
Tomgången pendlar lite upp o ner när den är kall och när man gasar fullt med varm motor så tvekar den och bluddrar lite sen emellanåt går den som vanligt igen.Finns inga felkoder längre och det enda jag kan tänka mig nu är lmm som är köpt i Polen och inte original.Någon som har nåt tips på vad jag gör nu förutom att ge upp och sälja den billigt
av jonnyo
Igår kväll kom motorservice fordras omgående och en röd triangel upp och nu i eftermiddags när jag kollade var den borta igen-mystiskt..Går inte att varva över 4000rpm om det kan vara en ledtråd
Kablar till tändspol

Jag köpte nya kontakter på Amazon, de h[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]