Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Heraldikern
Mera specifikt så är det skålade gummimattor som jag är på jakt efter till en V70N — sandfärgade — för förarsätet och främre passagerarsätet
av llesrof
Heraldikern skrev:Mera specifikt så är det skålade gummimattor som jag är på jakt efter till en V70N — sandfärgade — för förarsätet och främre passagerarsätet
Var bor du? Jag har en uppsättning beiga gummimattor i halvslitet skick. Eller... det är egentligen bara mattan på förarsidan som är dålig. Flärpen som går in under gaspedalen är nästan av så jag har satt silvertejp på undersidan. I övrigt så är de bara i behov av lite puts och kärlek. De låg i min XC70 -06 men den har jag inte längre kvar. Jag pallar inte krångla med att skicka dem med posten eller nått eftersom de är otympliga. Kan du hämta dem i Mullsjö eller Jönköping så får du dem. Eller om du någon i närheten som kan plocka upp dem åt dig.
av Heraldikern
Är tyvärr inte någonstans i närheten av Jönköping men vad du beskriver är mer eller mindre precis vad jag letar efter
av Heraldikern
Upptäckte förresten att den ena fästnubben för golvmattor på förarsidan har försvunnit, hur ersätter man en sådan?
av zxcvbn
Heraldikern skrev:Upptäckte förresten att den ena fästnubben för golvmattor på förarsidan har försvunnit, hur ersätter man en sådan?

Hmm har också funderat på detta? Inte för att mina är borta, men skulle vara kul och veta.

Biltema har modellanpassade i tyg, ser ganska okej ut. Mina golvmattor är svarta och fina efter 16500 mil, antar att det har med att göra att den inte brukats i salt.

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]

Luktar avgaser i kupen

Kollat på vevhusventilationen. EGR ventil, o[…]

Kablar till tändspol

Menar du lågspänning eller högsp&a[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]