Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mamel
Den stora skillnaden är ju den nya T5-motorn. Motorn i Bifuel MY 2013 och 2014 gör ingen glad, helt kraftlös under 2 000 rpm, så jag tror det är ett stort lyft med T5.

Vänta på V 90 kan man förstås göra men det sägs att den kommer att bli väldigt dyr, och man vet inte om den kommer i gasversion heller.
Användarvisningsbild
av Camel
Hur är gastankarna monterade i bilen för den nya T5-motorn med gasdrift? Tar de lika mycket plats i lastutrymmet som för den förra med 5-cyl motor?
av Mamel
Camel skrev:Hur är gastankarna monterade i bilen för den nya T5-motorn med gasdrift? Tar de lika mycket plats i lastutrymmet som för den förra med 5-cyl motor?
Vet inte, men jag skulle tro att det är samma, 9 cm alltså. Inget jag lider av i alla fall.
Användarvisningsbild
av Camel
Ja, 9 cm högre lastgolv kan man nog leva med. Antar att gasbilen är befriad från fordonsskatt de första 5 åren samt att skatten är lägre än för motsvarande bensinbil även efter de första 5 åren. För oss som inte är dieselfrälsta verkar ju T5 gas vara ett bra val. Vet ej riktigt om jag ska byta bil nu, men om det blir av ska jag definitivt titta närmare på T5 gas.

R-Design verkar inte finnas, det kan väl kvitta. Men jag vill fortfarande ha den fastare fjädringen samt nivåreglering bak som jag har på min nuvarande R-design. Det verkar fortfarande gå att välja till om jag förstått rätt? :?:

Men subwoofer och reservhjul på en gaskonverterad bil blir väl svårt förstås? :wink:
Användarvisningsbild
av Camel
Det verkar som om det inte går att beställa T5 VEA gas med sportchassi ihop med automatisk nivåreglering? ??:-/
Tydligen måste man välja T4 för att få den kombinationen. Stämmer det? :?:
av s6025t
Till V70 Sport som har lågt sportchassi standard går det lägga till nivåreglering för 5000kr i bygg din bil iaf på vissa motoralternativ T4 t.ex
av Daniel73
s6025t skrev:Till V70 Sport som har lågt sportchassi standard går det lägga till nivåreglering för 5000kr i bygg din bil iaf på vissa motoralternativ T4 t.ex
Jag tror att sportchassiet ersätts av nivåregleringen och blir samma som momentum med nivåreglering.

I bygg din bil står det "automatisk nivåreglering med standardvhassie" när man väljr det till en sport.
Användarvisningsbild
av Camel
Men skulle vilja välja både sportchassi och nivåreglering till T5 VEA gas. Det verkar inte gå vad jag kan se, däremot går det till T4. Har både sportchassi och nivåreglering idag på nuvarande bilen och det är perfekt när man kör husvagn.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
På R Design var det väl standard, (på min). Sporten hade väl samma uppsättning, tror inte det går att få både och till Momentum och Summum.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]