Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej har läst en massa efter vad detta problem kan vara men inget rakt svar på mitt problem.

Häromdagen när jag körde så flippa hastighetsmätaren ur och dog samt tripmätaren, när jag slår på instrumentpanel så hoppar/stutsar hastighetsvisaren.

Idag så fungerade allt, efter några mil så upprepades detta problem och dessa två saker dog.

Har läst massor men det är ingen som skriver om problemet är fixat om problemet är fixat så förklaras det väldigt dåligt.

Tackar för svar [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Bifogar annons med telefonnr mm från Blocket nedan. På min förfrågan fick jag ett pris om 2600:- trots annonstexten om 1000:-. Inflation i paritet med Weimarrepublikens .... Just min h-mätare skulle vara något oerhört tids- och kunskapskrävande samt ofattbart komplicerad att reparera. Misstänker att min mätare från 1991 är proppfull av okänd futuristisk elektronik.

Ring och fråga, du kanske har tur. Du kan ha en enklare mätare och får därmed får ett bättre pris ... Återkom gärna med hur det går, andra har fått mätare reparerade för under 1000-lappen. Kanske försökte killen blåsa mig, men det är inget jag vill tro. Omdömena om honom är överlag positiva på nätet.

Hastighetsmätare Till Volvo 940-740 91-98 1 000:-
Hastighetsmätare och mätarhus Kombiinstrument
Volvo 940-740 91-98 Årsmod
Repareras eller utbytes Ett års garanti
Kom gärna ut till mig Jag hjälper er med dom problem som uppstår i mätarhuset Ex kontrollampor som slutar att fungera Eller att bilen inte laddar Hastighetsmätare och mil och trippmätare slutar att fungera Eller bränslemätare tankmätare som krånglar Monteringskostnad för ur och återmontering av mätarhuset 200kr inkl moms
Det går ochså bra att sända hit mätarhuset
Jag reparerar och återsänder samma dag
Tel 0585-31750
070-5476385
Fjugesta Billackering
Lummergatan 13
71631 Fjugesta
Kan gå i god för att herren på fjugesta är seriös. Det är en pensionär som reparerar hemma i villan så han skulle nog inte blåsa någon...
Har själv varit där och köpt hastighetsmätare samt bensinmätare som han monterade undertiden jag väntade :D
Jag har läst mycket om den mannen och det har varit ett alternativ.

Jag är sjukskriven och ekonomin är bedrövligt dålig, tänkte efter som min mätare är en 91:a av års modell kan jag köpa en ifrån 98- och sätta i och det fungerar?

Annars hade jag tänkt åka till JK skroten i Jönköping och köpa en 300:- dock är det plocka och skruva bort själv.
rhodin08 skrev:Hittade felet! Kablarna vid bakaxeln var av.
Bra rhodin08 att du återkom med orsaken. Det är värdefullt för övriga att få veta lösningen.
Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

Volvo car UX

Den har kommit till min app nu men vette fan om ja[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]