Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
tjena. undrar om nån vet om man kan kolla vilket av larmen som löst ut. kom till bilen häromdagen och då hade larmet löst ut. såg inget men man undrar ju varför det löst ut. eller kan det lösa ut utan anledning?? nån som vet??
Användarvisningsbild
av Loner
Tyvärr finns det ingen enkelt sätt att se vilket "larm" som löst ut..

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns altid en anledning till att larmet löst ut, även om anledningen är en defekt givare.
rent generelt så är det vanligast att rörelse sensorn mäter för stort område & kan larma om mycket stora föremål åker nära bilen.
millen loggar alla larm, så verkstan kan läsa ut vilken sensor som påkallar larmet
Användarvisningsbild
av Larre
Har du nivåsensor kopplat till larmet?
av Marbas
I min bil står det på färddatorn vad det är för larm som löst, eller har jag fattat det fel? Hade hunden i bilen och larmade (av misstag) bilen. När jag senare kom tillbaka stod det i färddatorn att rörelselarmet löst ut och att jag skulle kontrollera bilen.
Användarvisningsbild
av deska
Larre skrev:Har du nivåsensor kopplat till larmet?
nej det tror jag inte det finns, men kan ha varit bil som backat på mig eftetrsom jag stod väldigt trångt.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]