Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noggemannen
den har slutat fungera helt plötsligt, den ligger under röda strecket och lampan för lite bensin lyser. har testat att tanka i 20 L men inget händer. nått vanligt fel på dessa? samt vart brukar felet sitta? drygt att man måste aktivera trippmätaren varje gång man tankar för att få ungefärliga volymen bensin kvar i tanken.
mycket tacksam för all slags svar.

mvh/Andreas
av noggemannen
har kollat lite nu, och tankarmaturen verkar funka, den ändrar motstånd varteftersom jag tankar. kollade först då stog den på ganska precis 100 ohm och tanka sedan i 9 L och fick då värdet ca 88ohm. verkar det normalt? har även plockat bort instrumentpanelen, hur kan man testa om mätaren är paj? jag mätte mellan lödpunkterna för tankmätarn och det var 13 v på ena och 9 på den brevid och 0v på den 3:e. mätte öven motstånd mellan punkterna men kommer inte ihåg resultatet just nu.

mycket tacksam för svar.

mvh/Andreas
av noggemannen
verkligen ingen som vet?

Mvh/Andreas
av Mido
Jag har exakt samma problem oich jag har också kolat voltantalet å det e ungefär samma som du säger.. han som ägde bilen innan hade samma problem tidigare och han sa att han bytte armaturen så funkade det.. men jag vet inte jag e lite förbryllad..

Jag tycker det är synd att många elbila[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]