Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kristina30
Har en v70-08 nya modellen.. för ca 4 månader sedan började airbag lampan lysa.. Var inne på 2 olika verkstäder och dom kollade.. Båda dessa sa att det var airbagen i sätet vänster fram.. Och att den var tvungen att bytas..
skit!!! Tänkte jag mamma ledig och ensamstående.. Fick iallafall pris 5000:- från ett av ställena.. Har inte lämnat in bilen men för ca 5 veckor sedan så dammsugare jag bilen och under sätet satt en grej som jag satte in en kontakt i som såg lite lös ut.. Airbag lampan lyste fortfarande.. Men igår så satt jag i bilen, och skulle släcka Servicelampan.. Utan att ha googlat hur man gör så höll jag in info knappen, reset knappen och trippmätar knappen och Nyckeln satt i radio läge.. Gjorde ju fel för att radera service lampan men airbag lampan släcktes.. Ringde Volvo idag och frågade om man kunde kvittera ett sånt larm själv?? Men serviceteknikern sa att det hade han aldrig hört talas om.. Finns det ingen mer med en tänd airbaglampa som kan pröva??
av valln
Efter ett visst antal starter med tänd lampa och inget fel har jag läst på forumet att lampan släcker sig själv, det kan också vara en möjlighet?

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]