Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av magnus855
Tar väl denna fråga också då, då jag endast hittar trådar från runt 2012, Kanske jag som är helt värdelös på att söka också och då ber jag om ursäkt, Men till frågan då, Får/Kan man lackkonservera/lackbehandla en sprillans ny bil, Ice Vit utan att oroa sig för att handlaren om det skulle uppstå några konstigheter men lacken i framtiden? Om det nu är fullt okej att åka direkt från handlaren till närmsta firma som gör detta, vilka rekommenderar ni? Ditec/MrCap/eller rent av volvos egna? bara ös på med egen erfarenhet, bor förövrigt i borlänge så har ni någon som helst info om firmorna här i krokarna så är de bara skriva av er. Hämtar bilen i Ljusdal dock så även där i krokarna är intressant. :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Samma här. 14mil hade den när vi lämnade in hos Mr.Cap.

Lämna bilen annars hos Bollnäs Bilvård. Lätt polering plus PPS lackskydd. Lämna in där den här tiden varje år så har du en väldigt fin och lättskött lack. Passa även på att köp lite bilvårdsprodukter, tvättvantar och schampo mm.
Användarvisningsbild
av milktrucker
lacken bör härda ett tag innan man går loss på den.
lackkonservering föregås av polering(en extremt fin slipning), så varför ska man gå på en lack i perfekt kondition?
av jeensa
Seriösa företag polerar ej lacken på nya bilar innan lackskydd OM det inte är nödvändigt pga "defekter" i lacken. Man använder ett glanshöjande medel innan skyddet så lacken blir så blank som möjligt.
Att lackskydda nya bilar är inget problem, lacken är härdad innan bilen säljs till kund.

mvh jens
av jeensa
Rekomenderar åxå bollnäs bilvård om du bor i närheten.

mvh jens

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]

Kioskens Volvo 850 R "Ebba"

Tagit ut bilen till sommarn once more :-) Bara at[…]