NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lilipili
Tjoho!
Har just köpt en Volvo V50, gjorde dock ingen super research (tyvärr) och läser nu om diverse elfel på var o varannan bil!
Dock handlar trådarna typ bara om äldre modeller än 2007, stämmer det är 07an och uppåt är bra mkt bättre?

Lönar det sig att ha försäkring på Volvia eller kan jag ha Folksam som jag har allt annat hos?
Ha en underbar dag! :-)
Användarvisningsbild
av sd1
Vad har du för v50? Tror dom tidiga modellerna hade fler skumma elfel än 07 och uppåt.

Min v50 D5 -07 har jag på volvia vilket jag alltid har kört med då de ligger lägre i pris än alla andra bolag. Betala 490:-/mån för en helförsäkring. Men kan vara så att i ditt fall får du mängdrabbat på folksam. Jämför!
Användarvisningsbild
av crumpets
Det kom en facelift vid modellår 8 som gjorde V50 bättre på ungefär alla punkter. Men de som är pre facelift borde ha fått det mesta fixat vid det här laget så nu är det nog mer åldern som tar ut sin rätt.
Användarvisningsbild
av leiwi
Om inte det har förändrats nyss så har Folksam en " Volvo " försäkring som är bättre än Volvia , bla a maskinskada :D
Användarvisningsbild
av sd1
leiwi skrev:Om inte det har förändrats nyss så har Folksam en " Volvo " försäkring som är bättre än Volvia , bla a maskinskada :D
Stämmer, 8 år eller 15,000mil är det som gäller.
av Provocative77
Hade Volvia på min gamla bil. Efter en skada som innefattade en jordhög så fick jag utnyttja vagnskadan. Betalade självrisk och allt var frid o fröjd fram till årsförfallodagen. Då sänkte de mig två bonusklasser utan att jag ens utnyttjat trafikförsäkringen. Sedan dess har jag vait trogen kund hos Länsförsäkringar o ska byta till Folksam framöver. Volvia o jag lär aldrig bli kompatibla igen om de inte ändrar sina försäkringar.
av Lilipili
sd1 skrev:Vad har du för v50? Tror dom tidiga modellerna hade fler skumma elfel än 07 och uppåt.

Min v50 D5 -07 har jag på volvia vilket jag alltid har kört med då de ligger lägre i pris än alla andra bolag. Betala 490:-/mån för en helförsäkring. Men kan vara så att i ditt fall får du mängdrabbat på folksam. Jämför!
Det står bara Volvo M+ V50, 2007.. Den är på 170hk om det hjälper..? :) vad står M+ för eg? Sökt men hittar inget svar..
av Kimmen90
Har själv en 1.8f - 07 och har inte haft något elfel, 20K på mätaren.

Har själv använt mig av Länsförsäkringar och Folksam. Länsförsäkringar var billigast tills jag fick mängdrabatt hos Folksam. Var med om en olycka och rycker Folksam har bra service. Ingen erfarenhet hos Länsförsäkringar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Elfelen förbättrades under tiden, t.ex. de sämre kontakterna mellan förardörr och a-stolpe ska ha de nya kontakterna 2007. Hade lite problem med det när jag köpte min -06:a.

Länsförsäkringar har jag bara bra att säga om, blev påkörd lite bakifrån. Samma dag fick jag ett skadenummer och dagen efter hade bilen varit på skadebesiktning hos Volvo. Två veckor senare hade jag tid för lagning. :)

..Mina nya belägg hade en slags platta p&ar[…]

Spolning av automatlåda

Mekonomen blåser dig nästan alltid […]

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Har du inga problem, kör vidare.